fbpx
Pepsieliot
Możesz się śmiać, ale i tak za kilka godzin
zmienisz swoje życie...
219 353 834
162 online
46 183 VIPy

Post przerywany: znacznie więcej niż dieta

Właśnie trwa, a w rzeczywistości ROZPOCZYNA SIĘ W NIEDZIELĘ RANO, darmowy kurs odchudzania 5 kilogramów tłuszczu, za pomocą programu jem i chudnę z przerywanym postem.

Program działa nawet bez żadnej aktywności, ale jakby ktoś chciał, to również w niedziele rano, w ramach tego samego kursu zaczynamy naukę biegania od zera do pół godziny ciągłego biegu po 8 tygodniach!

Wciąż można wziąć udział, jeśli masz ochotę tu jest formularz zgłoszeniowy!


W związku z tym odkurzyłam dla Was post o poście przerywanym (w przypisach duuuużo poważnych badań), jakby były jakieś wątpliwości co to jest i dla kogo?

Niejednokrotnie pisało się tu o poście przerywanym i dużych korzyściach (i możliwościach!) jakie zapewnia te dieta.

Dla przypomnienia: post przerywany, to sposób odżywiania, w którym dzielisz dzień na dwa okna:

  • Jedno z nich, maksymalnie 8-godzinne, to okno kiedy jesz
  • W drugim, minimum 16-godzinnym oknie pościsz: możesz pić tylko wodę i napoje pozbawione kalorii (poza sztucznymi napojami typu zero)

Post przerywany to nie tylko doskonały sposób na zdrowie i efektywne odchudzanie: to dla wielu dieta życia!

Post przerywany pomaga zarówno obniżyć wagę, wesprzeć metabolizm jak i ustabilizować pracę organizmu!

Z ewolucyjnego punktu widzenia post przerywany prawdopodobnie jest swojego rodzaju powrotem do przeszłości.

Nie istniały przecież setki lat temu sklepy spożywcze, całodobowe pizzerie z dostawą pod same drzwi i restauracje wykwitające na każdym rogu.

Także samo jedzenie nie było równie ogólnodostępne jak teraz.

Jeśli masz nadwagę program „Jem i chudnę z przerywanym postem” może być pomocną dłonią na całe życie

Zestaw Gold Jem i chudnę:)


Obecnie popularnego rytuału jedzenia dotyczy swoisty harmonogram – śniadania, przerwy na lunch, odpowiednio wcześnie zjedzona kolacja.

Pięć małych posiłków jedzonych z odpowiednim odstępem czasu.

Tymczasem KIEDYŚ JADANO ZNACZNIE RZADZIEJ: regularne, obfite posiłki, nierzadko w odstępie 12-16 godzin pomiędzy „oknami żywieniowymi”.

Czasem z różnych względów jadano bardzo lekko lub nie jadano niemal wcale.

Dzięki takiemu sposobowi odżywiania organizm może zdziałać cuda!

Odpowiednio krótkie okno kiedy jesz (nie więcej niż 8 godzin) i odpowiednio długa przerwa pomiędzy kolejnymi oknami (co najmniej 16 godzin) pozwalają organizmowi na regenerację, regulację zachodzących w nim mechanizmów i samoleczenie.

Jak to działa?

1. PP zmienia sposób funkcjonowania komórek, hormonów i genów

Kiedy nie jesz przez dłuższy czas w ciągu dnia, w Twoim ciele zachodzą pewne zjawiska.

Organizm inicjuje proces odbudowy komórkowej i zmienia poziom hormonów sprawiając, że zapasy tłuszczu stają się bardziej dostępne.

Spada także Twój poziom insuliny, co ułatwia spalanie tłuszczu. Jednocześnie zwiększa się ilość hormonu wzrostu we krwi, która to powoduje wzrost masy mięśniowej.

Dochodzi także do zmian w genach i molekułach związanych z długowiecznością i ochroną przed chorobami związanymi ze starzeniem się.

2. PP redukuje insulinooporność zmniejszając tym samym szansę zachorowania na cukrzycę typu 2

W badaniach wykazano, że post przerywany niesie istotne korzyści zdrowotne dla osób cierpiących na insulinooporność i jest niezwykle efektownym środkiem zmniejszania poziomu cukru we krwi.

Inne badania wskazują także na powiązanie pomiędzy postem przerywanym a ochroną nerek, u diabetyków organów niezwykle narażonych na komplikacje.

3. PP zmniejsza stres oksydacyjny i stany zapalne w ciele

Stres oksydacyjny, a co za tym idzie stany zapalne, są główną przyczyną chronicznych chorób.

Post przerywany znacząco zwiększa odporność organizmu na te czynniki oraz przyśpiesza zwalczanie ich skutków.

4. PP dla zdrowia serca

Choroby serca są jednymi z największych zabójców na świecie.

Post przerywany wykazał zdolność do znaczącego zmniejszania faktorów ryzyka takich jak wysokie ciśnienie krwi, zły stosunek cholesterolu, trójglicerydy, stany zapalne i wysoki poziom cukru we krwi.

5. PP dla przeciwdziałania nowotworom

Dzięki zdolności regeneracji komórek i zmniejszania stanów zapalnych, post przerywany chroni przed rozwojem nowotworów.

Wykazano także, że ten rodzaj diety zmniejsza skutki uboczne chemioterapii.

6. PP dla zdrowia mózgu

Otóż to!

Post przerywany wspiera funkcje metaboliczne istotne dla zdrowia mózgu: redukuje stres oksydacyjny, zmniejsza stany zapalne, reguluje poziom cukru we krwi i zmniejsza insulinooporność.

Według badań na zwierzętach ten rodzaj diety przyśpiesza wzrost nowych połączeń nerwowych, co skutkuje wyostrzeniem pracy mózgu.

Dla kogo pp nie?

(Dopisała Pepsi Eliot)

  • Z pewnością przy hipoglikemii post nie jest wskazany, a także przy cukrzycy typu 2 gdy bierze się leki, należy skonsultować się z lekarzem, a z pewnością mierzyć często poziom cukru.
  • Przy refluksie trzustkowym, gdy należy często i mało jeść.
  • Nie w ciąży i raczej nie przy karmieniu, ale z drugiej strony nikt nie czuje się dobrze kładąc się po sutej kolacji.
  • Oraz nie w zanurzeniach odżywiania, szczególnie nie w anoreksji.

uściski:)


Emanuela Urtica

Kreatorka, pisarka, oldschoolowy hodowca roślin, podróżniczka, żyjąca w zgodzie z naturą, roślinożerna.
Z misją dzielenia się swoją wiedzą i doświadczeniami.
Wieloletnia 
autorka na blogu Pepsi Eliot


Źródła (badania):

Odchudzanie:

  • www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0303720715300800?via%3Dihub
  • jamanetwork.com/journals/jamainternalmedicine/fullarticle/2623528 utm_campaign=articlePDF&utm_medium=articlePDFlink&utm_source=articlePDF&utm_content=jamainternmed.2017.0936
  • www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5872764/ https://insights.ovid.com/crossref?an=01938924-201802000-00016

Zmniejszone ryzyko cukrzycy typu 2:

  • www.sciencedirect.com/science/article/pii/S193152441400200X#bib24
  • www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3017674/
  • www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/29754952 https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4079942/

Poprawa zdrowia układu krążenia:

  • www.sciencedaily.com/releases/2018/03/180319091120.htm https://academic.oup.com/ajcn/article/90/5/1138/4598070

Wpływ postu przerywanego na zdrowie i procesy chorobotwórcze:

  • www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5411330/

Poprawa zdrowia mózgu:

  • www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16011467
  • www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/term=Neuroprotection+provided+by+dietary+restriction+in+rats+is+further+enhanced+by+reducing+glucocortocoids
  • www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0197458015001517
  • journals.plos.org/plosone/article?id=10.1371/journal.pone.0066069

Zmniejszenie ryzyka nowotworów:

  • www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22323820 https://www.cell.com/cancer-cell/fulltext/S1535-6108(16)30265-3

Ogólne zwiększenie odporności:

  • www.cell.com/cell-stem-cell/pdf/S1934-5909%2814%2900151-9.pdf
  • www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0271531712001820?via%3Dihub

Regeneracja komórek i autofagia:

  • www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/30172870
  • news.mit.edu/2018/fasting-boosts-stem-cells-regenerative-capacity-0503
  • www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5942780/

Korzystny wpływ postu przerywanego i restrykcji kalorycznych na układ sercowo-naczyniowy i mózgowo-naczyniowy:

  • www.sciencedirect.com/science/article/pii/S095528630400261X

Nobel za autofagię:

  • www.nobelprize.org/prizes/medicine/2016/press-release/

Wsparcie funkcji biologicznych ciała:

  • www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5783752/
  • www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC329619/

Rola pp w poprawie zdrowia i zmniejszaniu zachorowalności:

  • www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4257368/

Zdrowie jelit i układu pokarmowego:

  • www.annualreviews.org/doi/full/10.1146/annurev-nutr-071816-064634?url_ver=Z39.88 2003&rfr_id=ori%3Arid%3Acrossref.org&rfr_dat=cr_pub%3Dpubmed

(Visited 31 910 times, 4 visits today)
Emanuela-Urtica Emanuela Urtica Kreatorka, oldschoolowy hodowca roślin, podróżniczka, żyjąca w zgodzie z naturą, roślinożerna. Z misją dzielenia się swoją wiedzą i doświadczeniami. Wieloletnia autorka na blogu Pepsi Eliot.
Blog pepsieliot.com nie jest jedną z tysięcy stron zawierających tylko wygodne dla siebie informacje. Przeciwnie, jest to miejsce, gdzie w oparciu o współczesną wiedzę i badania, oraz przemyślenia autorki rodzą się treści kontrowersyjne. Wręcz niekomfortowe dla tematu przewodniego witryny. Jednak, to nie hype strategia, to potrzeba.
Może rzuć też gałką na to:

Dobre suplementy znajdziesz w Wellness Sklep
Disclaimer:
Info tu wrzucane służy wyłącznie do celów edukacyjnych i informacyjnych, czasami tylko poglądowych, dlatego nigdy nie może zastąpić opinii pracownika służby zdrowia. Takie jest prawo i sie tego trzymajmy.

Komentarze

  1. avatar Madia2014 22 stycznia 2018 o 15:28

    Dziekuje za fajny post 🙂

    mam pytanie zastanawia mnie dlaczego na okres zimowy tyje autmatycznie 4-5 kg w ciagu tygodnia, a potem waga dopiero schodzi w lato.
    MYslama, ze to kwestia niedoboru slonca, d3 ale sprawdzilam i niestety nie.
    Wiec nie wiem co moge zrobic by tego uniknac i czym jest to spowodowane.
    Ok. monza powiedziec, ze idzie zima organizm magazynuje tkanke tluszczowa na ciezkie dni, ale dlaczego tylko ja tak mam ? A inni nie. Zaznaczam, ze nie jestem wychudzona. Mam 34 lata waze 65 kg w zime, a 60 kg w lato.
    Czy ktos mi pomorze to wyjasnic?
    Chcialabym tego uniknac.

    1. avatar grzegorzadam 23 stycznia 2018 o 09:59

      zastanawia mnie dlaczego na okres zimowy tyje autmatycznie 4-5 kg w ciagu tygodnia, a potem waga dopiero schodzi w lato.”

      Koty i inne zwierzęta też tak mają 🙂

      ”Wyobraźmy sobie ludzkość prze tysiącami lat w chłodnych, jak nasze, regionach świata. Gdy dzień stawał się krótki, a Słońce nie pozwalało na osiągniecie odpowiedniej dawki witaminy D, zaczynała się pora głodu.
      Czy to możliwe, że wtedy zapadaliśmy w sen zimowy, po to, by przeżyć?
      Czy dziś, gdy żywności jest pod dostatkiem, ale dzień jest krótki i witaminy D3 nam brakuje, organizm nadal dostaje tą samą informację: trzeba zwolnić, bo nie przeżyjemy?
      Czy zimowe przeziębienia są sposobem na ,,oszczędzanie energii”, gdy brakuje witaminy D3 i organizm powinien zapaść w sen zimowy?”

      Hipoteza jest rewolucyjna, ale czy jest oderwana od rzeczywistości? Wszak wiele ssaków – nawet dużych ssaków – w naszym klimacie zapada w sen zimowy: wystarczy przypomnieć niedźwiedzie. Z badań wynika, że nawet przodkowie psów domowych zapadali w sen zimowy. Jenoty, kuzyni psów, do dziś zapadają w taki sen.”

      Wyobraźmy sobie – nawet przy dzisiejszych plonach – jak trudno byłoby nam przeżyć kilka zimowych miesięcy bez pieców, centralnego ogrzewania, lodówek i dostępu do ciepłej wody.

      Syndrom Snu Zimowego i Syndrom Naprawy Niekompletnej

      Niedobór witaminy D3 uruchamia wykształcone podczas ewolucji mechanizmy. Spodziewając się nadejścia długiego zimowego głodu organizm próbuje wprowadzić się w stan uśpienia, aby w ten sposób przeczekać do wiosny i powrotu słońca.
      Osoby, które po zimie nie wystawiają się na działanie promieni słonecznych, będą przewlekle zmagać się z objawami Syndromu Snu Zimowego.

      Wróćmy jeszcze do niedźwiedzi. Dla niedźwiedzi spadek witaminy D3 to jeden z sygnałów, że należy się przygotować do snu zimowego. Latem witamina D3 w ich organizmie utrzymuje się na poziomie 10 ng/ml, a podczas snu zimowego obniża się do 3 ng/ml. Dzięki zimowej hibernacji wiele ssaków: szopy, chomiki, jeże czy świstaki potrafią przeżyć bez jedzenia długie zimowe miesiące.
      Jeff T. Bowles

      Tyjemy na zabezpieczenie przed zimą- atawizm 😉

    2. avatar ewa 28 lutego 2023 o 09:54

      ja mam okno od 11?
      czy wypicie kawy z mlekiem przed to duże przewinienie oczywiscie po 4 szklankach? lubie kawe rano jedną

      1. avatar Pepsi Eliot 28 lutego 2023 o 10:11

        mleko ZAWSZE przerwie post. kawę bez dodatków możesz pić

  2. avatar Siymia 22 stycznia 2018 o 16:30

    Najgorsze jest przestawić się na pierwszy posiłek o 11:00 a później to już hula samo. Ja powoli gubię wagę niespecjalnie przykładając wagę do tego, co jem. Nie tak, że jem same batony i popijam cola, ale też nie pilnuje przesadnie kalorii. 🙂

    1. avatar Emanuela Urtica 23 stycznia 2018 o 08:04

      Bo kalorie to przeżytek. 😉 Warto patrzeć na to co i jak jesz, niekoniecznie ile. 😉

    2. avatar Początkujący T. 29 stycznia 2018 o 20:31

      Każdy organizm jest inny. Dla mnie pierwszy posiłek o 11:00 to prościzna, żywię się tak od dawna.
      Co z tego jak ostatni jest o 22:00 albo i później i codziennie z tym przegrywam;/

      1. avatar Jarmush 29 stycznia 2018 o 21:32

        to nie jest organizm, tylko ego

        1. avatar Początkujący T. 30 stycznia 2018 o 07:18

          ego to takie enigmatyczne słowo. Dla mnie mój sposób żywienia to uzależnienie i słabość.

          1. avatar Jarmush 30 stycznia 2018 o 08:40

            no, czyli Ty fałszywa, czyli ego

      2. avatar Siymia 30 stycznia 2018 o 14:31

        Czyli nie taka prościzna, skoro dopada Cię głód późnym wieczorem 😉

        1. avatar Początkujący T. 30 stycznia 2018 o 21:10

          Prościzna odnosiło się do pierwszego posiłku o 11:00 a nie w ogóle do postu przerywanego (którego nie stosuję jeszcze).
          Ale w sumie racja, że obżerając się późnym wieczorem jedzenie pierwszego posiłku o 11:00 następnego dnia to żaden wyczyn 😉

        2. avatar Początkujący T. 3 lutego 2018 o 20:21

          Jak już to fałszywy (osobnik męski).
          Ale to jakieś straszne słowo, takie pejoratywne.
          Ja zwykły kompulsywny skrytożerczy słodyczochwytacz.

  3. avatar Anka 22 stycznia 2018 o 17:12

    Czyli jemy np. miedzy 7-15 (8 godz) i postujemy od 15-7? Raz w tygodniu czy codziennie??

    1. avatar Jarmush 22 stycznia 2018 o 20:25

      codziennie

      1. avatar Początkujący T. 30 stycznia 2018 o 07:16

        A ma znaczenie kiedy pierwszy posiłek? Nie sztywna godzina tylko ile godzin po pobudce?
        Albo z drugiej strony na ile godzin przed snem ostatni?

        1. avatar Jarmush 30 stycznia 2018 o 08:41

          to drugie ma mega znaczenie i każdy widzi o której godzinie muszą przerwać jedzenie, aby chudnąć, niektórzy już o 14. Wiele zależy też od tego ile sie zje w oknie jedzeniowym

          1. avatar Początkujący T. 30 stycznia 2018 o 21:12

            Chudnięcie nie jest moim celem.
            Celem jest wzrost energii, witalności, pozbycie się bólu brzucha.

          2. avatar Jarmush 30 stycznia 2018 o 21:44

            no to ta dieta nie dla Ciebie póki co. Najpeirw zrób te badania: http://www.pepsieliot.com/lista-podstawowych-badan-ktore-pomoga-ci-ruszyc-ze-skrzyzowania/

  4. avatar nowa droga 22 stycznia 2018 o 17:28

    Hejka. Fajny wpis. Dokladnie tak jadalam bedac nastolatka. Zycie na wsi. Daleko od sklepu. Wlasny sad i ogrod warzywny. Jak sie zachcialo cos slodkiego to do ogrodu na groszek, porzeczki itd. Zima konfiturki i soczki ze spizarni….ach to byly czasy. Mam pytanie dot PP. Czy podobne efekty ma post 2/5 tzn dwa dni w tygodniu jemy bardzo malo, glownie soki warzywne a pozostale 5 dni normalne rozsadne jedzenie?

  5. avatar Kaa 22 stycznia 2018 o 18:21

    Świetny artykuł!W ogóle wszystko u was jest świetne!Fajnie się czyta,bardzo pomaga,szkoda,że ludzie żyją jeszcze w takim ciemnogrodzie pseudo lekarzy?
    Robie tak ostatnio,jem o 16 pózniej dopiero po 8.A powinno się to robić cały czas czy niekoniecznie?
    Pozdrawiam?

    1. avatar Jarmush 22 stycznia 2018 o 20:23

      <3

  6. avatar Aneta D Falkiewicz 22 stycznia 2018 o 19:15

    PP jest zarąbisty ! Im częściej widzisz & czujesz po sobie jego „skutki” tym chętniej go stosujesz. Jest świetny, superaśny, energetyzujący, naturalny, no jest po prostu harmonijny <3

    1. avatar Emanuela Urtica 23 stycznia 2018 o 08:05

      <3

  7. avatar Ewelina 22 stycznia 2018 o 19:47

    Pepsi ratuj. Jestem od soboty na pp i zamieniłam jeden posiłek shakem. Od soboty mam mega wzdecia:-( pije ok 2 litrów a w postaci wody i herbaty. Przemęczyć się? Poradzić coś proszę. Pije shake na bazie wody i miałam go pić rano i zaliczać do pp….

    1. avatar Jarmush 22 stycznia 2018 o 20:20

      to może być reakcja na czyste białko, ale niekoniecznie. Napisz jak wygląda przykładowy dzień, co mniej więcej jesz i o której

  8. avatar Lena 22 stycznia 2018 o 21:03

    Wysyłacie wasz chlebek juz na cala Polskę? 🙂

    1. avatar Jarmush 22 stycznia 2018 o 21:39

      tym, którzy tego chcą 🙂

  9. avatar kopola 22 stycznia 2018 o 22:04

    Czy jedzenie od 11 do 19 to też post przerywany? 😉

    1. avatar Jarmush 22 stycznia 2018 o 22:13

      słabo skuteczny

      1. avatar Mik 23 stycznia 2018 o 00:16

        dlaczego slabo skuteczny? od 11 do 19 to tez tylko te 8 godzin „okna jedzenia” w ciagu dnia. Czy lepsze sa inne godziny tego „okna”? Przy okazji pytanie – czy jablczan magnezu mozna pic na glodny zoladek, czy na dluzsza mete moze troche podrazniac? Czytalam, ze jablczan sie zazywa razem z posilkiem, a w terapii 4 szklanek jest przed posilkiem. Chyba, ze poprzedajaca szklanka z kurkuma jest juz jedzeniem.

        1. avatar Emanuela Urtica 23 stycznia 2018 o 08:49

          PP najlepiej działa kiedy zacznie się wcześniej i wcześniej skończy, a im krótszy tym lepszy – o to pewnie chodziło Pepsi. 🙂 4 szklanki nie wliczają się do okna żywieniowego. Warto wypić pierwszą szklankę w ramach nawodnienia. Jabłczan można pić na czczo – pobudzi wówczas kwasy żołądkowe. Nie powinien podrażniać.

          1. avatar Siymia 23 stycznia 2018 o 10:33

            Też jem w takim oknie. Dlatego, że ostatni posiłek zwykle jadam o 16-17 ale daje sobie godzinę ekstra, gdyby mnie coś napadło 😉 wolę trochę później zjeść niż skończyć o 14 bo później u mnie występuje duże ryzyko obżerania się wieczorem najgorszymi syfami. A tak to wodę lub herbatkę pije i jest oj 😀

  10. avatar AirMan 22 stycznia 2018 o 23:07

    jak się ma PP do redukcji wagi. Podobno aby organizm dobrze zatrybił i wszedł na wysokie obroty tzn metabolizm się nakręcił to trzeba najpierw zacząć więcej jeść a gdy się rozhula obcina się stopniowo kalorię i dopiero wtedy zaczyna się spalanie tkanki tłuszczowej i otrzymuje się zamierzony efekt utraty wagi. Reasumując w ciągu 8h mogło by być ciężko zjeść 5 posiłków (uśredniam) w zależności od ilości kalorii. Niby nie ma większej różnicy czy zje się 3 duże posiłki czy 5 mniejszych bo liczy się bilans kaloryczny. Jednak moim zdaniem żeby lepiej nakręcić metabolizm lepiej jest jeść więcej mniejszych ilościowo posiłków i częściej niż 2 lub 3 posiłki w dużej ilości. Duże posiłki mogą być obciążeniem dla organizmu i metabolizmu co może spowodować odkładanie się pokarmu i jego gnicie (co za tym idzie nic dobrego). Jednak każdy posiłek może powodować wyrzut insuliny (w zależności od indeksu glikemicznego i ładunku glikemicznego). Raz wyrzut będzie mniejszy raz większy w zależności od pokarmu. Wg mnie jest trochę nie wiadomych w sensie jakby mogło być lepiej. Osobiście uważam że trzeba jeść zdrowo i z głową i że odpoczynek od jedzenia dobrze robi. Jak zostało ujęte w artykule podczas przerwy od jedzenia zachodzą rożne pozytywne zmiany w ciele człowieka, wiec powinno się mieć to na uwadze. Dodam jeszcze że każdy jest inny i na każdego taki post może zadziałać inaczej. Aczkolwiek uważam że jak ktoś chce poprawić stan zdrowia a nie tylko schudnąć to warto spróbować.

    Pepsi, Grzegorzadam czy wiecie coś na temat porannego posiłku po przebudzeniu, mianowicie podobno nie powinno się jeść na śniadanie węglowodanów, bo jak wiadomo przerabiane są w glukozę a to powoduję wyrzut insuliny. Z rana 30min do 1h od przebudzenia (nie mówię tutaj o przypadkach jak ktoś je pierwszy posiłek 2-3h lub więcej po przebudzeniu) takie zajście podobno nie jest dobre dla organizmu, Podobno z rana lepiej oprzeć się na tłuszczach i białku.

    1. avatar Jarmush 23 stycznia 2018 o 09:45

      a Ty czytasz w ogóle mojego bloga?

  11. avatar Izabela 22 stycznia 2018 o 23:28

    Wiec jakie jest najlepsze te 8 h?
    Czy 8-16
    A może 9-17
    Chętnie się dowiem
    Planuje taki PP
    Jak skończę oczyszczanie sokiem z 200 cytryn wg Tombaka
    Musze trwałe schudnąć
    Czy podczas tych 8 h tez stosować dietę ??
    Co najlepiej mądrze jeść
    Czy Twój shake białkowy byłby pomocny??
    Mam spore problemy ze stawami , jestem po artroskopii kolana,
    Ostroga piętowa i jakieś hammer toe mi się przytrafiło
    Co oprócz
    Kurkumy polecasz na mój przypadek
    Będę bardzo wdzięczna
    Pozdrawiam z NY

    1. avatar Jarmush 23 stycznia 2018 o 09:45

      po prostu 8 godzin nie jest najlepsze, 6, 4 to są dobre okna, shape shake TiB na wodzie zalicza się do postu,

  12. avatar Magda 23 stycznia 2018 o 20:51

    Podoba mi się ta dieta i szczególnie korzyści dla zdrowia.
    Mam pytanie czy przy hashimoto można ją również stosować i będzie działaa korzystnie?
    Pozdrawiam.

    1. avatar Jarmush 24 stycznia 2018 o 01:03

      ludzie są różni

  13. avatar Maggie 24 stycznia 2018 o 10:21

    Czy podczas tego postu chudniemy w nieskończoność? Tzn. skąd organizm ma wiedzieć, że to już koniec odchudzania, a teraz podtrzymujemy tylko uzyskaną wagę i sylwetkę? Czy w tym momencie można wydłużać już okno np. do 8-10 godz bez efektu jojo, a tylko dla potrzymania zdrowych mechanizmów regeneracyjnych? Pytam, bo ważę ok.50 kg, chcę schudnąć ok – 2-3 kg (przy wzroście 160 cm), nie więcej. Jak to ugryźć? 🙂

    1. avatar Jarmush 24 stycznia 2018 o 10:34

      sama decydujesz, jak chudniesz za bardzo trochę wydłużasz okno z jedzeniem, jak za mało skracasz. Post przerywany to model życia.

  14. avatar Adam 24 stycznia 2018 o 17:55

    gdzieś słyszałem, że podczas fazy postu nie można pić nic poza wodą. oczywiste jest, że słodkie napoje albo te ze słodzikami psują cały efekt, ale czy nawet naparu ziołowego czy herbaty mogę się napić w fazie niejedzenia?

    1. avatar Jarmush 24 stycznia 2018 o 20:00

      oczywiście, że zielona herbata, herbaty ziołowe jak najbardziej tak, bio kawa z lub bez kofeiny też

      1. avatar Sylwia 19 lutego 2018 o 18:09

        A woda z miodem i cytryną ? Albo napój z kurkumy, imbiru i cayenne na wodzie też mogę w trakcie postu pić? Dziękuje 🙂

  15. avatar Agga 24 stycznia 2018 o 20:13

    Super post! Też stosuję PP i jestem bardzo zadowolona. Rzeczywiście jak przeszłam z 8h na 6h okna żywieniowego, to widzę dużo lepsze efekty. Więcej energii, mniejszy brzuch, lepsze spanie 🙂
    Dziękuję

  16. avatar malinella 25 stycznia 2018 o 07:13

    robie od pewnego czasu (krotko, poczatkuje). jem 8 godz, potem poszcze. na razie 8 bo chce sie wyczuc, zobaczyc jak reaguje, na czczo robie jeszcze obwodowy trening i zawsze po nim kreci mi sie w glowie. co moze byc przyczyna? minie to?

  17. avatar antiba 25 stycznia 2018 o 17:48

    Pepsi, a co mam zrobić chcąc zastosować PP ale z pustym brzuchem nie mogę zasnąć? Muszę cokolwiek zjeść na kolację, chociażby melona, bo inaczej leżę i patrzę się w sufit zamiast spać 🙁

    1. avatar Jarmush 25 stycznia 2018 o 18:20

      spoko, przeleżysz kilka nocy, a potem będziesz już tak mało ważyć i tyle zjesz w oknie, że będziesz zasypiała najlepiej w życiu. Na razie jesteś duża, więc głodna.

  18. avatar Krysia 25 stycznia 2018 o 18:44

    Czy na PP zawsze się chudnie? Mam wagę idealną ale te pozostałe korzyści stosowania postu mnie nęcą. Jak stosować i nie schudnąć?

    1. avatar Jarmush 25 stycznia 2018 o 19:13

      jedz dużo w oknie i niech nie będzie zbyt krótkie, będziesz trzymała wagę, ale nie przytyjesz

      1. avatar Krysia 25 stycznia 2018 o 19:54

        Dzięki Pepsi. Będę próbowała. Buziole!

  19. avatar Karolina 25 stycznia 2018 o 18:52

    Pepsi czy mogłabyś podpowiedzieć w spr.jadłospisu? Obecnie rano koktajl, potem owoce/warzywka do chrupania, sałatki zielone, pod wieczór soki itp… i co teraz w oknie gdzie jem ? To samo? Nie upcham tego wszystkiego. Moje okno jest w godzinach gdy jestem w pracy 9- 15. Jak byś to zmieściła w 6-8 godzinach tak aby nie nabawić sie niedożywienia i żeby nie wyszło, że jem w pracy co godzinę 🙂

    1. avatar Jarmush 25 stycznia 2018 o 19:09

      nie żartuj, jakie soki pod wieczór? Soki od zawsze należą do okna jedzeniowego. Pod wieczór pijesz coś co ma zero kalorii. Wystarczy jeść dużo raz, góra 2 razy dziennie

      1. avatar Karolina 25 stycznia 2018 o 19:36

        No to teraz już jasne 🙂 dziękuję 🙂

  20. avatar martyna 27 stycznia 2018 o 22:09

    Czy jeśli stosuję post od 16 do 18 to mogę z samego rana przed wyjściem z domu wypić zielony jęczmień i wziąć ashwagandhe?

    1. avatar Jarmush 27 stycznia 2018 o 22:10

      ashwagandhę bierze się wieczorem, przed snem, bo wycisza. Tak możesz jęczmień wypić z wodą.

      1. avatar martyna 27 stycznia 2018 o 23:12

        dziękuje:)
        ashwagandha+ocet jabłkowy+magnez+dong quai to nie za dużo? dobry zestaw przed snem?

  21. avatar Lalla 30 stycznia 2018 o 10:45

    Stosuję post przerywany i raczej nie chudnę ?. Może to dlatego, że moje okno żywieniowe jest od 12:00 do 18:00. Trudno byłoby mi to zmienić, bo wstaję ok. 11:30, a zasypiam ok. 3:00 w nocy. Taki mam cykl pracy. W oknie żywieniowym tylko pokarmy roślinne: pierwszy – koktajl z „zielonek”, jednego jabłka i dwóch bananów, jeden ciepły posiłek typu gęsta od warzyw zupa lub warzywa duszone na patelni i czasem trzeci posiłek typu surówka z zieleniny lub kapusty kiszonej. Czy mam szansę trochę schudnąć stosując taką dietę bez aktywności fizycznej? (Kolana zaatakowane boreliozą bronią się przed bieganiem, jazdą na rowerku stacjonarnym i steperze). Chciałabym zmniejszyć piersi (75F), „boczki” i pozbyć widocznego tłuszczu na brzuchu i tego niewidocznego w trzewiach. Reszta szczupła, choć mięśni za bardzo niestety nie widać, co wynika z nikłej aktywności fizycznej.

    1. avatar Jarmush 30 stycznia 2018 o 15:30

      Możesz schudnąć, nie musisz mniej jeść, tylko skróć czas jedzenia do 16 ostatni posiłek. Jaki masz poziom 25(OH)D? to bardzo ważne. Polecam też złożony preparat odżywczy Greens &Fruits TiB, oraz koniecznie chlorek magnezu TiB.

      1. avatar Lalla 30 stycznia 2018 o 15:54

        Dzięki, Pepsi, tak zrobię 🙂 Nie powinnam mieć problemu z zakończeniem okna żywieniowego do 16:00, zwykle nie jestem już potem głodna. A chlorek magnezu stosuję jako oliwę magnezową do smarowania bolących kolan oraz do moczenia stóp. Do tej pory odrzucało mnie od picia, nie wiem dlaczego… Może boję się smaku…

        1. avatar Jarmush 30 stycznia 2018 o 17:51

          zawsze piją jako 2 szklanka z wodą z cytryną, owszem nie lubię gorzkiego, ale potem już cały dzień wiem, że nie zrobię sobie krzywdy sporymi dawkami D3 i K2.

          1. avatar Lalla 30 stycznia 2018 o 20:42

            W takim razie od jutra zaczynam :-), właśnie ten chlorek magnezu powstrzymywał mnie przed rozpoczęciem terapii czterech szklanek 😉

          2. avatar Jarmush 30 stycznia 2018 o 21:44

            wg dr. Sircusa to najlepszy suplement pod słońcem:)

        2. avatar grzegorzadam 30 stycznia 2018 o 18:28

          Przecież to jest tylko gorzkie 🙂

  22. avatar Inka 30 stycznia 2018 o 21:43

    Zaczęłam post. Jem w godzinach 9-17 lub 10-18. Zależy ile rano wytrzymam. Myślę, że z czasem wycwicze swój organizm, by było dobrze. Nie wiem tylko kiedy pić Twojego szejka białkowego. Zwykle chodzę na siłownię ok 20 do 22. Czy wypicie szejka po treningu nie przerwie postu? Kiedy najlepiej go pić. A chciałabym schudnąć 2-3 kg i trochę ciało porzezbic.

    1. avatar Jarmush 30 stycznia 2018 o 22:07

      szejk Shape Shake na wodzie po treningu nie przerywa postu.

  23. avatar Inka 10 lutego 2018 o 11:05

    Mam już efekty postu! Waga spadła ok. 2 kg, lepiej się czuję, jeśli o trawienie chodzi. Nie piję szejka regularnie, ale po treningu, lub jak jestem wieczorem głodna. Już zamówiłam drugiego szejka. Trochę za słodkie dla mnie. Moje okno jedzeniowe to 9-16, udało mi się trochę skrócić te 8 godz i staram się wytrzymywać od 16. Wieczory są trudne. Pewnie będą odstępstwa od tej pory gdy będzie jakaś oficjalna kolacja, ale sporadycznie. Ogólnie jest lepiej , no poza grypą która mnie dopadła. I trzyma. Przez tę grypę nie ćwicze, bo nie mam siły. Szkoda, ze nie załapałam się na spotkanie z Pepsi w Warszawie.

  24. avatar Maggie 12 lutego 2018 o 14:38

    Pepsi, dzięki za odpowiedź. 😀
    Już wyczytałam, że woda, hernatki ziołowe i zwykła kawa nie przerywa postu, a czy kawa zbożowa np. Inka na wodzie jest dopuszczalna?

    A jak to jest z Greens &Fruits TiB i 4 Greens? Mam to drugie i zastanawiam się czy wypijane w okresie postu z wodą jest dopuszczalne tak jak Twój Shape shake na wodzie?

    Jestem w okresie połogu, 4 tydzień po CC, karmię piersią, chciałabym wdrożyć PP, na razie z dłuższym oknem żywieniowym, może 8-10 godzin. Czy to ma w ogóle sens w tym okresie? Ile kalorii przyjmować?

    Mam Twojego 4 greensa, zastanawiam się też nad kupnem Greens&Friuts. Co lepsze, żeby wzmocnić organizm w tym okresie i jak najlepiej dawkować oba produkty?

    Moje ostatnie styczniowe wyniki, zrobiłam, bo strasznie wypadają mi włosy i chciałam ustalić przyczynę, myślałam, że to może niedobory:

    Magnez w surowicy 0,9 mmol/L (normy 0,66-1,07)
    Wapń 10 mg/dl (normy 8,4-10,2)
    Potas 4,6 mmol/L (3,6-5,1)
    Sód 139 mmol/L (133-145)
    (!) żelazo 46,2 poniżej normy ug/dL 50-170
    Tsh 0,6823 ulU/ml 0,35-494

    D-dimery 613,4 ng/mL FEU (0-500) jestem posiadaczką genu MTHFR 677C-T układ homozygotyczny oraz PAI -14G heterozygotyczny

    Morfologia ogólnie OK, oprócz tych parametrów;
    PLT 484 10*3/uL (154-386)
    PDW 9,7 fL (9,8-16,2)
    P-LCR 18,1 % (19,1-46,6)
    PCT 0,45 % (0,17-0,38)

    Mocz OK oprócz:
    Ciężar właściwy 1,010 (1,012-1,026)
    PH 8 na czczo ok 9:00 (zakres 4,6-8)

    Na te wyniki lekarz zerkną i przepisał żelazo na 50 dni. Suplementować czy nie? Skoro jest w granicach dolnej normy?
    Tak się zastanawiam skąd u mnie taka utrata włosów, kiedyś wyczytałam u Ciebie, że to niedobory żelaza mogę się do tego przyczynić, ale z drugiej strony, podobno lepiej mieć żelazo w dolnej granicy normy, więc już sama nie wiem co robić.

    Przepraszam, że tyle pytań na różne tematy, ale tak mi się nawarstwiły dylematy 😀

    Homocysteina badana w listopadzie 4,2 (suplementuję B9, B12 w postaci zmetylowanej + B complex)
    Dodatkowo suplementuję D3 2000 j + K2 + omega 3 oraz witaminy i minerały prenatalne znanej amerykańskiej bodajże firmy na S.

    1. avatar Jarmush 12 lutego 2018 o 15:09

      a ile ma kalorii Inka?

  25. avatar Maggie 12 lutego 2018 o 14:47

    PS – dostałam w zeszłym tygodniu Twoją książkę, już w nowej okładce! Gratuluję! Robi wrażenie, 400 stron i pięknie wydana. Mam w miękkiej okładce, teraz tak myślę, że mogłam zakupić w twardej oprawie (jeśli jest taka wersja), bo na pewnie chcę często do niej zaglądać. Kusi samym wyglądem 🙂 To co będzie w środku, już się nie mogę doczekać. Mam tylko nadzieję, że moje dzieciątko pozwoli mi sukcesywnie się z tą wiedzą zapoznawać, bo na razie to mamy fazę docierania się i różnie to bywa z wolnym czasem 😀

    Jesteś wielka, dziękuję za bloga i Twoje rady!

  26. avatar Maggie 12 lutego 2018 o 16:22

    Kawa inka – w 100 g 342 kcal / 1444 kJ. A w porcji – 4 g – 14 kcal / 58 kJ

    1. avatar Jarmush 12 lutego 2018 o 20:22

      sama zadecyduj, u jednego spowolni chudnięcie, inny nie zauważy

  27. avatar Maggie 13 lutego 2018 o 10:50

    Rozumiem, czyli empirycznie ustalamy najlepszy na nas scenariusz.
    A co z żelazem, o który pytałam, czy jeśli jest delikatnie poniżej normy, to warto go suplementować?

    1. avatar Jarmush 13 lutego 2018 o 14:09

      nie, chlorella to zwykle załatwia

  28. avatar Cefeida 17 lutego 2018 o 15:05

    Właśnie zaczynam wprowadzać IF w życie. Pozwoliłam sobie skierować ewentualnych przyszłych odwiedzających do tego miejsca, bo zarówno w tym, jak i trochę starszym poście w bardzo przejrzysty sposób ujęłaś co jest pięć. Jak radzi dr Eric Berg na YT – staram się wprowadzać IF bardzo stopniowo. Wieczory już mi wychodzą, ale wciąż walczę o śniadania, bo jadłabym już o świcie.. ;P .. najlepiej rzeczy, których absolutnie nie powinnam jeść 😀 Pozdrawiam. Super blog 🙂

    1. avatar Jarmush 17 lutego 2018 o 18:57

      <3

  29. avatar Zosiek 10 marca 2018 o 13:35

    Czy post nie zaszkodzi przy Hashimoto?

    1. avatar Jarmush 10 marca 2018 o 14:18

      post napędza metabolizm pod warunkiem, że w oknie jedzeniowym je się dużo, i dobrego i odżywczego (suple też), w tym dużo zdrowych węglowodanów, jednak ludzie są różni.

  30. avatar Anita 14 marca 2018 o 15:04

    kochani, w piatek po telefonicznej rozmowie z Wami wyslalam maila z pakietem jaki chcialabym zamowic.nie dostalam jeszcze odpowiedzi 🙁 zaczelam PP od poniedzialku. mega sie niecierpliwie bo chcialabym miec juz wszytskie rzeczy 🙂 blagam zlitujcie sie i dajcie znac :*
    a PP super. rano nie budze sie glodna. jem w oknie 9-17. jak sie przyzwyczaje bede jesc do 15. razem z Mama sie wspieramy 🙂

    1. avatar Jarmush 14 marca 2018 o 20:56

      Kochana, Kochana, sklep to sklep, my to my 🙂 wszystko będzie dobrze, ale nie mamy pojęci, zadzwoń jutro do sklepu i wszystko się wyjaśni. Love.

  31. avatar Kate501 14 marca 2018 o 15:23

    Czy okno jedzeniowe musi być zawsze o tej samej porze? Gdy planuję np imprezę to mogę je przesunąć na inną godzinę? Przepraszam, jeśli odpowiedź już gdzieś była.

    1. avatar Jarmush 14 marca 2018 o 20:54

      nie musi, to nie katorga, to miłe życie. Ale chodzi o pewne zasady na co dzień, aby można je było łamać tylko od czasu do czasu 🙂

  32. avatar Kacha Macha 19 marca 2018 o 18:50

    Robię PP drugi tydzień. Na razie 8 do 16. W godzinach 10-18. Pojawiła się u mnie z wieczora lekka zgaga. Nigdy nie miałam z nią problemów. Co o tym myśleć?

  33. avatar Aga 25 marca 2018 o 18:37

    Witam może głupie pytanie ale rozumiem ze w tym oknie jedzeniowym je się ile tego ??? Czy raz cz np 2 posiłki co 4 godz ??? I potem następny kiedy po 16 godzinach bo ja już zgłupiałam ???

    1. avatar Jarmush 25 marca 2018 o 21:31

      jesz co chcesz przez najkrótszy z moożliwych dla Ciebie odcinek czasu, w pozostałym czasie pościsz

  34. avatar ANia 25 kwietnia 2018 o 06:28

    Witam. Mam taki problemik. Otóż jestem miesiąc na poście i zatrzymał mi się okres. W ogóle objawów takich jak zwykle przed okresem nie miałam. Zazwyczaj już kilka dni po owulacji bolały mnie piersi i działo się tam mocno na dole. Teraz była cisza. Tak naprawdę dopiero ze dwa dni przed okresem zaczęły pobolewać mnie piersi. Teraz już przestają, a okresu mimo to nie widzę. Owulację miałam, bo sprawdzałam temperaturę i było ok. teraz temperaturka jest delikatnie podwyższona, ale w ciąży nie jestem, dziś robiłam test. Mam zamiar dziś zrobić ferrytynę, bo i tak wcześniej o tym myślałam, ale czy to może mieć jakiś związek to nie wiem. Ograniczyłam również znacznie mięso. Co o tym myślicie?

    1. avatar Jarmush 25 kwietnia 2018 o 06:37

      to normalne przy takiej zmianie diety

  35. avatar Ana 14 maja 2018 o 20:59

    Pepsi, czy mogę stosować przerywany post przy niedoczynności tarczycy?

    1. avatar Jarmush 14 maja 2018 o 21:17

      moim zdaniem tak, tylko dużo jedz w oknie, taki post napędza metabolizm, jednak nie jestem lekarzem, sama zobaczysz jak się czujesz. Masz nadwagę?

      1. avatar Ana 14 maja 2018 o 21:21

        Tak, myślę że ze 3-4 kg tej nadwagi mam. Zależy mi na redukcji, dlatego chciałabym zastosować taki okresowy post.

        1. avatar Jarmush 15 maja 2018 o 06:59

          to bardzo dobrze wybrałaś, metabolizm przyspieszy, będziesz jeszcze ≥śliczniejsza i zdrowsza

      2. avatar Ana 14 maja 2018 o 21:31

        Czy redukcja będzie u mnie skuteczna, jeśli przy tej niedoczynności tarczycy moja szamka w oknie będzie tak obfita?

        1. avatar Jarmush 15 maja 2018 o 06:58

          jak będziesz jadła dużo ale zdrowych rzeczy, to będzie. Inaczej się trawi 5 bananów, (ok 500)kalorii, niż kawałek tortu (500 kalorii)

          1. avatar :))) 16 maja 2018 o 14:10

            Mam jeszcze jedno pytanie… Czy jeśli chcę schudnąć przy tej nieszczęsnej niedoczynności na okresowym poście, to muszę pilnować deficytu kalorycznego i makro w oknie żywieniowym? 🙂

          2. avatar Jarmush 16 maja 2018 o 14:34

            nie musisz, ale okno jedzeniowe musi odwrotnie proporcjonalnie długie do ilości kalorii , które zjadasz

  36. avatar Ninagr 15 maja 2018 o 09:09

    Mam pytanko 🙂 czy podczas postu na czczo rano mogę robić ssanie olejem i wypić wodę z połową cytryny i octu jabłkowego…. czy to nie zaburzy postu?

    1. avatar Jarmush 15 maja 2018 o 09:58

      ssanie oleju przerywa post.

      1. avatar siek6591 28 maja 2018 o 10:24

        Pepsi czy masz na myśli płukanie ust olejem ?

        1. avatar Jarmush 28 maja 2018 o 10:42

          ssanie oleju, muldanie, owszem można to nazwać płukaniem

          1. avatar siek6591 28 maja 2018 o 12:12

            No to parę dni do tyłu 🙂

        2. avatar orange 10 sierpnia 2019 o 08:33

          Pepsi napisałaś we wcześniejszym komentarzu, ze płukanie ust olejem przerywa post, why ??? Wytłumacz proszę <3

          1. avatar Jarmush 10 sierpnia 2019 o 11:43

            bo mnie się wydaje, że zawsze coś się dostanie do żołądka, ale to może takie irracjonalne z mojej strony.

          2. avatar orange 10 sierpnia 2019 o 12:11

            Dzięki Pepsi, że odpisujesz :)) Sama się zastanawiałam jak to jest. Istotą płukania ust olejem jest miedzy innymi to, aby nic nie połykać ( bakterie, toksyny, wirusy ) i można to zrobić bez większego wysiłku. Więc, jeśli to tylko ten argument to spoko, płuczemy bez połykania :)))

          3. avatar Jarmush 10 sierpnia 2019 o 12:18

            ale nie wypłuczesz oleju tak łatwo i w końcu zaczniesz połykać ślinę 🙂

  37. avatar ninagrets 15 maja 2018 o 10:28

    Dziękuję za odpowiedź, co jednak z woda plus sok z połowy cytryny i ocet jabłkowy ?

    1. avatar Jarmush 15 maja 2018 o 13:15

      teoretycznie wszystko co ma kalorie przerywa post, ale jesli chodzi o efekty chudnięcia, nie ma, wręcz przeciwnie.

  38. avatar Palkaaa 16 maja 2018 o 12:39

    Czy podczas karmienia piersia dozwolony jest taki post przerywany??

    1. avatar Jarmush 16 maja 2018 o 14:38

      dozwolony, przecież w oknie jedzeniowym jest dużo dobrego, tylko sporo pij.

      1. avatar Palkaaa 16 maja 2018 o 17:07

        Oo super, dzięki za szybka odp 🙂

  39. avatar Lurituri 17 maja 2018 o 07:49

    Jeśli to pytanie padło to przepraszam – czy godziny postu i okna są sztywne i muszą być codziennie takie same? Czy ewentualnie można to sobie dopasowywać do potrzeb zachowując minimum 16 h postu? Ja na początek ustaliłam 8/16 ale czasem udaje mi się krócej jeść i post się wydłuża, ale bywa, że kończę później (nie przekraczając 8h okna) i kolejnego dnia później zaczynam i jeśli mogę skończyć wcześniej to skracam okno. Czy to jest ok?

    1. avatar Jarmush 17 maja 2018 o 09:41

      szczególnie godzina ostatniego posiłku powinna być sztywna i wczesna.

      1. avatar Lurituri 17 maja 2018 o 16:41

        Okej :). Dzięki! Czyli mam tygodniowy falstart 😉

  40. avatar Marta 31 maja 2018 o 14:20

    Czy ashwawaganda pita wieczorem z wodą przerywa post?

    1. avatar Jarmush 31 maja 2018 o 16:17

      nie, to nadal post, jak herbata bez cukru

      1. avatar Marta 5 czerwca 2018 o 17:08

        tak samo maca/ chlorella/ spirulina nie przerwą postu? 🙂

        1. avatar Jarmush 5 czerwca 2018 o 19:42

          jeśli chodzi o autofagię przerywają, bo to kalorie, jeśli chodzi o odchudzanie, one same z siebie równo dają.

  41. avatar Mmm 5 czerwca 2018 o 20:02

    Pepsi ile kalorii może przyjmować kobieta w oknie 8-16 aby schudnąć (której podstawowa przemiana materii to 1300kcal)?

    1. avatar Jarmush 5 czerwca 2018 o 20:11

      nie licz kalorii, a jak już to dlaczego tak mało?

  42. avatar Mmm 5 czerwca 2018 o 20:17

    Serio mogę jeść do oporu w oknie 8-16 i nie przytyje? ?

    1. avatar Jarmush 5 czerwca 2018 o 20:21

      nie do oporu, to bardzo długie okno, jak będziesz kończyła o 13 to możesz jeść do oporu. Nie do oporu więc, ale nie musisz liczyć kalorii, po prostu nie jedz syfu.

  43. avatar Marta 9 czerwca 2018 o 12:23

    Czy terpaie 4 szklanek trzeba wliczać jako okno jedzeniowe czy to wciąż post? tzn jesli wstaje o 6 rano a okno jedzeniowe mam 8-16 to jak wypije 4 szklanki o 6 rano to przerywam post tak? czyli musze poczekac z wypiciem do 8?

    1. avatar Jarmush 9 czerwca 2018 o 12:49

      możesz poczekać, jeśli chodzi o autofagię, to przerywa, ale jeśli chodzi o odchudzanie, to nie przerywa

  44. avatar Pestka 8 sierpnia 2018 o 04:38

    Hej, chcę spróbować postu przerywanego i mam niezłą zagwozdkę. Pracuję w hostelu na recepcji, ale tylko na zmianach nocnych – w zasadzie to co drugą noc pracuję, co drugą śpię. Czyli: 20-8 w pracy, rowerem do domu i tu 2 opcje: albo o 9 rano śniadanko i potem obiad (o 13?) i post, potem sen, śniadanie obiad i post i do pracy LUB po nocce nie jem śniadania tylko idę odespać, śpię do ok 14 i wtedy jem śniadanie? potem byłby post i następny posiłek następnego dnia rano. Czyli albo nie odsypiam ale mam okno regularnie, albo odsypiam ale jem raz o 9 a raz o 14. Co ty na to Pepsi? W niejedzeniu po 12 (przez mnichów) chodzi o to, żeby mieć przeposzczone godziny przed snem, czy bardziej o to, żeby nie jeść wieczorem – bo u mnie to się nie pokrywa i nie wiem co jest bardziej istotne.

    1. avatar Jarmush 8 sierpnia 2018 o 10:39

      16 godzin postu, w tym sen

  45. avatar Lurituri 15 sierpnia 2018 o 08:27

    Hej :). Czy post przerywany można stosować przy problemach z cukrem? Jestem w trakcie diagnozowania hashimoto. Mam lekko podniesiony cukier na czczo (ok105) i poziom cukru rośnie podczas wysiłku (po bieganiu na czczo mierzyłam glukometrem i było 123, innym razem ponad 140). Glikemię poposiłkową mam prawidłową (sprawdzam glukometrem). Gdzieś wyczytałam, że aby wyrównać poziom cukru niewskazane są głodówki a śniadanie powinno się jeść do godziny po wstaniu z łóżka. Zanim zrobiłam badania stosowałam przez jakiś czas post przerywany i czułam się okej, nie byłam głodna, ale może to właśnie przez tę rosnącą glukozę. Biega mi się też o wiele lepiej na czczo niż w ciągu dnia. Co myślisz?

    1. avatar Jarmush 15 sierpnia 2018 o 10:03

      myślę, że lekarze i dietetycy wiedzą znacznie mniej niż mogliby wiedzieć, Twoje samopoczucie jest najważniejsze i wyrównany poziom cukru. Nie robiłabym codziennych długich postów dla własnego bezpieczeństwa, ale zalecane 5 małych posiłków dziennie, to absurd, są na to praskie badania właśnie na diebetykach, o których piszę w mojej książce „leczenie dobrą dietą”. Zrób sobie pożądne 14 godzin postu, a w ciągu okna z jedzeniem niech ilość posiłków nie przekracza 3. Mierz oczywiście regularnie cukier i zapisuj.
      Co do Hashimoto, zacznij od uszczelniania jelita kuracją glutaminą, i wywal alergeny z diety.

      1. avatar Lurituri 15 sierpnia 2018 o 17:14

        Dziękuję! <3

  46. avatar Bluetopaz 19 sierpnia 2018 o 15:03

    Jeszcze jedno pytanko. I slicznie dziekuje za wszystkie dotychczasowe odpowiedzi, strona jest naprawde porzadnie prowadzona i jestem wdzieczna, ze ktos znajduje czas w swoim zyciu by w ten sposob pomagac.
    Do rzeczy. Post przerywany probuje od jutra, okno 8:30 – 16:30. Trzymajcie kciuki.
    Nie wiem czy wybralam dobry czas bo jestem na 4 dni przed okresem, puchne, pms sie odzywa, nie mialam jeszcze jak ja to nazywam „dnia swini” i tu pytanie. Czy ten post przerywany pomoze mi na jedzenie czego popadnie w duzych ilosciach przed miesiaczka. Na trzy dni przed mam taki dzien ze nie moge przestac jesc i jestem jak worek bez dna, chips przeplatany czekoladka itd. Od prawie trzech lat nie jem gluten (nigdy nie badalam, ale odstawilam na 2 miesiace, zobaczylam, ze zniknelo swedzace uczulenie w roznych miejscach ktore mialam latami a lekarze przepisywali tylko mascie ze sterydami, przestalam miec problemy z ubikacja, robil mi sie np bardzo twardy brzuch gdy znajdlam 3 bagle w tygodniu, pms zelzal, nie wysypuje mi buzi przed miesiaczka a od bezglutenowych produktow sie tak nie uzalezniam i nie mam na nie wilczego apetytu – wiec uznalam, ze nie potrzebuje tego jesc) ale przed miesiaczka lakne takich makowatych produktow wiec choc bezglutenowe to potrafie zajadac sie ciasteczkami, precelkami, goframi. Czasem bierze mnie na slono i tu widze jest lepiej jesli chodzi o nastroje, moze juz mam w glowie, ze cukier to samo zlo i zaburza hormony. Mam pytanie czy jak na dzien przed wypilam 2 kieliszki czerwonego wina albo drink i dostalam kompletnego kota znaczy sie jestem tak wscieknieta, ze sie awanturuje a potem nie moge przestac plakac to co to wlasciwie oznacza? Czy ja tak reaguje na cukier w alkoholu? Ze mi sie tak pogarsza przed okresem, czy to przez to, ze rzadko pije alkohol i on tak dziala na hormomy. Nieraz siegnelam po czerwone myslac, ze to mnie troche uspokoi, a zrobilo sie odrwrotnie, zmienilam sie w jakies zwierze ktore to sie zali to znowu walczy – no moj maz nie ma lekko. Ojej… do rzeczy, za duzo informacji. Jak sie ma post przerywany do tego nadjedzenia przed okresem albo i w pierwszy dzien, czy post zredukuje to objadanie, ten ped do ladowania w siebie? Jest dzien gdy moge chciec nawet cos pozno i to uczucie jest tak silne, ze nie jestem w stanie tego kontrolowac, czesto siegam po rzeczy, ktorych tygodniami nie jem, bo wiem, ze niczemu nie sluza, albo wiem, ze nie moze byc ich za duzo w diecie. Biore suplementy.
    Czy ktos zauwazyl, ze post mu w tym pomaga? Boje sie ze z tym moim okrem na przed okresem bedzie zle, nawet sobie tego nie wyobrazam… Dziekuje za wszelkie podpowiedzi.

    1. avatar Jarmush 19 sierpnia 2018 o 17:26

      Tu masz przepis, a jak zużyjesz swoje suple, przejdź na nasze

      1. avatar Bluetopaz 19 sierpnia 2018 o 19:35

        Nie widzę przepisu na przedmiesiaczkowe bolaczki.

  47. avatar Anna 8 września 2018 o 13:36

    Czy jak ma się wzjg to można stosować pp? Oczywiście wtedy kiedycja nie ma zaostrzenia

    1. avatar Jarmush 8 września 2018 o 16:01

      nie wiem czy w krótkim oknie żywieniowym jesteś w stanie zjeść dużo wartościowych kalorii

  48. avatar Gosialavenda 10 września 2018 o 16:22

    Proszę mi powiedzieć w jakich godzinach najlepiej jeść? No i chyba nie chodzi o to by w kilkugodzinnym okienku jedzeniowym szamać od godziny 9 tej do 14 stej. Jak to technicznie ułożyć? Pozdrawiam Gosia .

    1. avatar Jarmush 10 września 2018 o 19:02

      2 posiłki zjedz takie jak lubisz

  49. avatar Gosialavenda 10 września 2018 o 20:10

    Bardzo dziękuję. To bardzo dobra wiadomość bo tak mi też serce podpowiadało. Dwa posiłki to super sprawa, a nie jakieś tam babranie się z kilkoma lub kilkunastoma. I do tego jeszcze ciągle niedojedzonym się chodzi, niby człowiek zjadł, a jakby nie zjadł. Takie jedzenie po troszkę to jak stosunek przerywany, nerwicy można się nabawić. Lepiej raz, a dobrze.???

  50. avatar elami 28 listopada 2018 o 22:01

    Czy Ashwagandhe wieczorem traktować jako jedzenie jeszcze czy już jako post? A można popić acai z wodą?

    1. avatar Jarmush 28 listopada 2018 o 22:15

      ashwagandha jest postna, też można, to praktycznie sam błonnik

  51. avatar amjj 3 grudnia 2018 o 12:19

    Czy post przerywany można stosować w ciąży?

    1. avatar Jarmush 3 grudnia 2018 o 12:24

      nie, ale objadanie się na noc nikomu nie wychodzi na dobre

  52. avatar Aelisia 15 grudnia 2018 o 16:39

    To w koncu ten PP jest dobry dla Hashimotek czy nie? W sumie to bedac od wrzesnia na nim i biegajac 3 razy w tygodniu schudlam 3kg, ale mysle ze bardziej to woda ubyla :/ Pepsi powiedz jak jest :/ ;)?

    1. avatar Jarmush 15 grudnia 2018 o 17:12

      post jest dobry dla wszystkich

  53. avatar OLGA 29 grudnia 2018 o 21:37

    Jak często zatem stosować PP? W jakich odstępach czasowych i jak długo?

    1. avatar Jarmush 29 grudnia 2018 o 21:39

      to model życia

  54. avatar Camilla 20 stycznia 2019 o 18:43

    Pepsi, od wielu lat „czytam Ciebie „. ale nie znalazłam jeszcze inf dot ludzi cierpiących na PRZEWLEKŁE BÓLE GŁOWY. Moja córka 23 lata- zmaga sie 4 rok. byłam z nią wszędzie. Sterta badań za nami. kręgosłup i głowa – wszerz i wzdłuż, borelioza, psychiatra, stomatolog, stawy szczękowo-żuchwowe, blokady nerwów potylicznych, ostrzykiwanie zakończeń nerwowych toksyną botulinową, masaż powięziowy, post Dąbrowskiej. Wydane mnóstwo pieniędzy. Ostatecznie nic. Zaczęła ja boleć głowa 4 lata temu i tak zostało. Ona jest wrakiem bierze CODZIENNIE koszmarne ilości paskudnych leków. Codeina, Tramal, Doreta itp. codziennie. Pomóż mi skarbie. Oddam dla niej swoje zdrowie. To koszmar jak patrzę na cierpienie dziecka 🙁

    1. avatar Jarmush 20 stycznia 2019 o 19:25

      Surowa dieta organiczna roślinna, codziennie 4 szklanki, woda z szarą solą morską, Greens & Fruits TiB, Omega 3 TiB, D3+K2 TiB, ma coś z tych badań? https://www.pepsieliot.com/lista-podstawowych-badan-ktore-pomoga-ci-ruszyc-ze-skrzyzowania/

  55. avatar CAMILLA 20 stycznia 2019 o 19:37

    Kochana, dziękuję, ze tak szybko odpisałaś :).
    Sama jestem na keto i stosuje 4/20
    co do córki:
    część z badań tak. Badania od 1-6 tak wszystko ok, poza epizodem – IG Borelioza. BYła w szpitalu zakaźnym- przeleczona standardowo- wlewy antybiotyków, badanie płynu rdzeniowego i jeszcze 4 mce z antybiotykami wg ILADS.
    7. cukry – nie wycofane i wiem, ze to koszmar – od 01.02 obiecała
    8. gluten – wczoraj u Ciebie czytałam i jestem w wielkim szoku, juz wiem ze ma alergie na gluten- od 2 tyg dodatkowo nie wiadomo skąd zapalenie zatok -żart
    9. nad tym muszę pracować
    10. nad tym muszę pracować od 01.02
    11 i 12 wzorcowo
    13 i 14 przeprowadzę
    16 – nie robiłyśmy – wart?
    17 i 18 wszystko zrobione i ok
    wprowadzamy : codziennie 4 szklanki, woda z szarą solą morską, Greens & Fruits TiB, Omega 3 TiB, D3+K2 TiB
    Robię u Ciebie zakupy
    i KOCHAM Ciebie
    gdybys jeszcze na cos wpadla lub grzegorzadam to PROSZĘ 🙂

    1. avatar Jarmush 20 stycznia 2019 o 21:05

      <3 <3

  56. avatar Szeszek 24 stycznia 2019 o 10:31

    Hej,
    A przerwa od jedzonka 14h daje podobne efekty jak 16h?
    Staram się jeść między 13:00 a 21:00 ale czasem jak wstaje o 7:30-8:00m to nie mogę wytrzymać do 13 🙂

    1. avatar Jarmush 24 stycznia 2019 o 11:13

      bardzo słabe godziny jedzenia, jeśli chcesz naprawdę schudnąć. W takiej sytuacji nie wcześniej powinnaś zaczynać jeść niż o 18, a najlepiej o 19. I raczej sprawdza się dieta ketogeniczna, a nie niskotłuszczówka. Przy takiej diecie i godzinach rano możesz wypić kawę bio z łyżeczką surowego bio oleju kokosowego

  57. avatar Szeszek 24 stycznia 2019 o 13:35

    Nie niewłaściwy komentarz odpowiedziałaś 🙂

  58. avatar Dominika 26 lutego 2019 o 12:45

    Pepsi oswieć mnie i doradz bo czytam i próbuje poskladac PP w jedną całość . Jestem na spersonalizowanej diecie hpba ( …) od 4 lat bez glutenu itp. czuje się na tej diecie super . Czy w PP mogę nadal ją stosować ale zaczynać śniadanie o 11.00 i kończyć o 19.00( dzień zakończam księżycowym mlekiem ) Jem 5 posiłków dziennie .
    Proszę poradz mi jak to ugryźć ❤️

    1. avatar Jarmush 26 lutego 2019 o 13:22

      Raczej nie da się połączyć takiego żywienia z pp, nie na tym polega ta idea, a na czymś wręcz przeciwnym, tu masz trochę więcej: https://www.pepsieliot.com/dlaczego-jem-i-chudne-z-przerywanym-postem-jest-najlepsza-dieta-na-swiecie/ <3

      1. avatar Dominika 26 lutego 2019 o 13:35

        Pepsi czyli z tego wychodzi ze moja dieta w oknie żywieniowym byłaby niewystarczająca kalorycznie i pod względem wartości odzywczych?
        Chciałabym się na PP pokusić ale wtedy musiałabym odejść od mojej diety i jesc zdrowo ale więcej tak ?

        1. avatar Jarmush 26 lutego 2019 o 14:02

          rzadziej, więcej, suple, badania, jeść pod siebie, tak aby to mógł być styl życia, żebyś mogła w każdej chwili wstać i pobiec maraton 🙂 Ile jesz dziennie kalorii? Ile ważysz? Jakli jest Twój cel dietetyczny? Jesteś zdrowa? Masz jakieś badania? np 25(OH)D?

  59. avatar Dominika 26 lutego 2019 o 15:08

    Pepsi moja Mam 180 cm wzrostu i waze 76 kg. Jem dziennie 1609-1700 kalorii. Jaki jest mój cel dietetyczny? Chce zrzucić 3-4kg nie więcej ! Jestem na diecie bo chce żyć zdrowo to mój główny cel ❤️czy jestem zdrowa ? Tak myślę jedynie co mi doskwiera to czasem niskie żelazo i chciałabym mieć więcej energii?a co to jest 25(OH)D? Pisałaś już o tym w komentarzach odnośnie mojej alergii

    1. avatar Jarmush 26 lutego 2019 o 19:15

      To jest poziom witaminy bardzo ściśle związany z gospodarką tłuszczową wątroby. Za mało jesz, będzie takie jojo, że hej. Ja jem około 3000 kalorii i to jest spoko

  60. avatar Sid 30 marca 2019 o 10:51

    Cześć Pepsi,
    Diabetolog wczoraj stwierdził, że mam insulinoopornosc. Od początku roku jem w oknie żywieniowym max. 8 h, śniadanie o 13, kolację o 19-21, najczęściej ok 19-20. Od początku roku schudłam jakieś 9 kg. Czuje się super, nie mam już uczucia głodu, nie jem nic pomiedzy dwoma posiłkami. Natomiast mam coraz wyższy cukier na czczo, zaczynałam od 93, teraz mam 107. Lekarz kategorycznie zabronił takich długich przerw w jedzeniu, mam dołożyć co najmniej jeden posiłek w środku i mieć maksymalna przerwę miedzy kolacja a sniadaniem wynoszącą 12 h. Wtedy przecież już nie bede na poście przerywanym….
    Diabetolog powiedział, że jak ograniczam węgle do max. 95-100 g na dobę to przez to spada mi cukier i organizm sam go produkuje i stąd ten wysoki cukier na czczo. Nie wiem co myśleć. Post przerywany jest najlepsza opcją, która odkryłam zupełnie przypadkowo, zastosowałam na sobie i zadziałało. Ważąc więcej niż kiedyś noszę mniejsze ciuchy, mam mniej tłuszczu i wyglądam dużo lepiej. Czy mam słuchać doktorka czy robić to co robię dalej? Co z tym cukrem?

    Krzywa glukozowa:
    0 h: 107 mg/dl (norma 70-99)
    1 h: 208
    2 h: 120

    Krzywa insulinowa:
    0 h: 9.8 qIU/ml (norma 2-25)
    1 h: 97
    2 h: 63

    Pozdrawiam i dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

    1. avatar Jarmush 30 marca 2019 o 16:42

      potężny trening aerobowy obniża insulinę na czczo. możesz spróbować, ale nie jestem lekarzem, to nie jest porada, bo nie mogę radzić.

  61. avatar Moni 17 kwietnia 2019 o 20:47

    A można stosować pp podczas karmienia piersią?? 3 m niemowlę, więc tylko na piersi.

    1. avatar Jarmush 18 kwietnia 2019 o 05:41

      gdy odpowiednio dużo zjesz w oknie, a okno będzie dobrze dobrane, czyli w tym przypadku niezbyt krótkie, bo karmienie zabiera sporo energii, to jak najbardziej tak.

  62. avatar Izka 3 maja 2019 o 20:59

    Hej Pepsi powiedz mi proszę czy da się pogodzić i czy ma to sens jeśli pracuje na zmiany? Tz. Na 6-14 lub na 20-4

    Z góry dziękuję za pomoc 🙂

    1. avatar Jarmush 3 maja 2019 o 21:07

      Ile masz lat, na jakiej jesteś diecie, jaką masz nadwagę, jesteś zdrowa?

      1. avatar Izka 7 maja 2019 o 08:43

        Mam 22 lata, jeśli chodzi o dietę to semi wege. Nie mam nadwagi. I jestem zdrowa.

        1. avatar Izka 26 października 2019 o 10:26

          Chciałbym dowiedzieć się czy post ma sens jeżeli pracuje na 6-14 przez tydzień i następny tydzień na 20-4. Czy godziny postu zmieniać, czy mają być stałe?

          1. avatar Jarmush 26 października 2019 o 13:38

            eksperymentuj, post zawsze ma sens, bo po 12 godzinach niejedzenia włącza się autofagia

  63. avatar viktia 16 maja 2019 o 16:04

    Pepsi, ile soku z cytryny jest dopuszczalne z rana aby nie przerwac postu, czyli autofagi i ketozy?

    1. avatar Jarmush 16 maja 2019 o 16:36

      rano już jesteś po wielu godzinach idealnego postu, i naprawdę teraz myśl o soku z cytryny jak o drogocennym składniku, ja dodaję sok z 1 -1,5 cytryny na litr

  64. avatar viktia 26 maja 2019 o 06:29

    Że względów zawodowych jeść zaczynam od godziny 17 i staram się zakończyć o 20

  65. avatar Ni 8 czerwca 2019 o 18:10

    Witam pepsi?4 tyg.bylam na posciel 10-18 jadlam.Reszta post. Waga ani drgnela. Przeszlam na 9-16. Juz 2 tyg I nic. Co robie zle?? Do tego czyscilam jelita (6 zabiegow hydrokolonoterapia)a jezyk jak bialy tak bialy. Plukam sola I nic.Ciagle odpluwam wlegma. Wszystko boli. Ja juz nie wiem co robic zeby czuc sie dobrze. Ci moze byc??

    1. avatar Jarmush 8 czerwca 2019 o 19:04

      masz jakieś badania z tej listy http://www.pepsieliot.com/lista-podstawowych-badan-ktore-pomoga-ci-ruszyc-ze-skrzyzowania/ , a przede wszystkim 25(OH)D i TSH ? To bardzo długie okno, możesz jeść więcej, ale skróć do 6. Co jesz, ile ważysz, ile masz lat?

  66. avatar Ni 8 czerwca 2019 o 20:13

    Mam 42 lat. Zrobili mi wszystkie badania w szpitalu. Ale twierdza ze jestem zdrowa.Mam podwyzszone igm. Pozatym wyniki nie sa zle. A co do jedzenia to roznie. Stram sie jesc zdrowo ale czasem wpadam w trans I jem wszystko.

    1. avatar Jarmush 9 czerwca 2019 o 04:20

      żebym mogła Ci pomóc muszę znać chociaż te 2 wielkości TSH i 25(OH)D

  67. avatar Ni 8 czerwca 2019 o 20:13

    Waze 74 I mam 168 cm

  68. avatar Ni 9 czerwca 2019 o 05:34

    Tha to cos kolo 4 a wit d 155

    1. avatar Jarmush 9 czerwca 2019 o 06:57

      coś koło 4, to masz niedoczynność tarczycy i to jest odpowiedzią na Twoje samopoczucie. Masz wysoki pozim metabolitu D, jaką prowadzisz suplementację? bierzesz jod, selen? Napisz co bierzesz.

  69. avatar Ni 9 czerwca 2019 o 08:35

    Przepraszam tsh mam 2,biore d+k+a. Na jod mam alergie. selen to z orzechow. Na oliwke magnezowa to chyba tez cos nie tak bostraszne cialo swedzi I wyszusza.

    1. avatar Jarmush 9 czerwca 2019 o 13:09

      to zasadnicza różnica, selen z orzechów nie jest pewnym źródłem, ale w przypadku gdy nie masz niedoczynności może być

  70. avatar Ni 11 czerwca 2019 o 16:30

    Pepsi czy moge zmieszac 1,2,3 szklanke razem??? I czy moge pic herbate imbirowa w poscie. I ktora opcja lepsza 10-16 post lub 12-18???pzd

    1. avatar Jarmush 11 czerwca 2019 o 17:35

      bez porównania 10-16 lepsza, możesz pić herbi imbir, nie można pić  razem 1,2,3 to rytuały nawadniające, generalnie rytuały

  71. avatar Ni 11 czerwca 2019 o 18:50

    No ale I tak pijemy je jedna po drugiej!przynajmniej ja tak pije w malych odstepach. I jeszcze jedno jak od pon do piatku bede robila post a w weekend nie, to ma to jakis sens??

    1. avatar Jarmush 11 czerwca 2019 o 22:19

      tak mają być pite, jedna po drugiej ,małymi łyczkami, powoli, rytualnie,
      tak taki post też ma sens

  72. avatar Ni 13 czerwca 2019 o 15:06

    Pepsi jestem tydz na poscie.Od 10 do 16. Znow nic.Czuje sie zle. Czy takich efektow powinnam sie spodziewac. Mam wiecznie bialy jezyk.Ciagle splywa mi wydzielina gardlowa.A nogi I rece to jak z waty. Co ja mam robic????

    1. avatar Jarmush 13 czerwca 2019 o 16:47

      Kochana mów mi prędko co jesz, jak wygląda Twój dzień, ile masz lat, ile ważysz, pH moczu, stan zakwaszenia żołądka (mój domowy test), jaki poziom cukru, 25(OH)D, insuliny na czczo, sód, potas, B12, homocysteina,kwas foliowy i co najważniejsze teraz – TSH?

  73. avatar Ni 13 czerwca 2019 o 17:31

    Mam 42 lata,wstaje o 5.20. Wypijam 1,5 wody z cytryna. Ide do pracy pije czarna kawe.O dziesiatej pije szejka banan truskawki mleko migdalowe troche kolagenu.Pozniej chleb z serem albo avokado,pomidor,jajko. Wieczor(16) zupa lub kasza czasami ziemniaki .Miesa nie jem prawie wcale. A teraz wyniki wit d 115 tsh 2. Test z soda roznie. Moczem ter roznie. A reszta to raczej ok

    1. avatar Jarmush 13 czerwca 2019 o 18:05

      O której masz w ustach ostatni kęs?

  74. avatar Ni 13 czerwca 2019 o 18:08

    10-16

    1. avatar Jarmush 13 czerwca 2019 o 18:09

      Czyli o 16.01 już nic nie masz w ustach? Ile jesz kalorii?

  75. avatar Ni 13 czerwca 2019 o 18:36

    Ha ha tak dokladnie,nawet bywa ze koncze ostatni posilek o 15.30

    1. avatar Jarmush 13 czerwca 2019 o 19:53

      ile kalorii?

  76. avatar Ni 13 czerwca 2019 o 18:41

    Wypijam jeszcze zielona herbate a pozniej imbirowa

  77. avatar Ni 14 czerwca 2019 o 03:58

    Nie wiem nie licze ale napewno 2500 jest

    1. avatar Jarmush 14 czerwca 2019 o 07:40

      Jaki udział w tym mają pokarmy surowe, a jaki przetworzone

  78. avatar Ni 14 czerwca 2019 o 08:29

    Wmysle ze 70 surowe a restaurant przetworzone np zupy

    1. avatar Jarmush 14 czerwca 2019 o 09:14

      powinnaś być chuda jak wiór 😀

  79. avatar Ni 14 czerwca 2019 o 10:02

    Ha ha dziekuje za pocieszenie. Niestety nie jestem mam 166 I waze rano 74kg

  80. avatar Aga 14 czerwca 2019 o 12:38

    Pepsi, czy podczas kuracji antybiotykowej (4 tyg., własnie zaczęłam, antybiotyk z grupy tetracyklin) w związku z rumieniem po ugryzieniu kleszcza, twoim zdaniem można tak ok. 3 dni w tygodni być na poście przerywanym czy lepiej nie. W ulotce napisane, że przyjmowanie podczas posiłku zmniejsza ryzyko problemów żołądkowych, a przyjmuję go co 12 godzin.
    Czy w trakcie kuracji przyjmować takie rzeczy jak chlorella, krzem, czy wstrzymać się. Wiem, że nie powinnam zajmować Twojego czasu takimi pytaniami, tylko wytrzymać te 4 tyg, ale może znajdziesz chwilę.
    Z zasady unikam antybiotyków, ale tym razem się wystraszyłam.
    Pozdrawiam serdecznie

    1. avatar Jarmush 14 czerwca 2019 o 15:39

      probiotyki koniecznie, tylko w innym czasie niż antybiotyk, ten jest bardzo dobry https://thisisbio.pl/trawienie/3664-saccharomyces-boulardii-60kaps-gg–5060040820322.html?search_query=probiotyki&results=3 na czas kuracji musisz coś zjeść przy antybiotyku

      1. avatar Aga 17 czerwca 2019 o 20:01

        Dziękuję. Dlaczego taki „drożdżowy” probiotyk? Przyjmować go zamiennie z np Probio?

        1. avatar Jarmush 18 czerwca 2019 o 05:30

          Jest po prostu bardzo bardzo dobry, żywy, a probiotyki w pudełkach tracą szybko właściwości probiotyczne, ten nie, będzie wpis, i ma mało przeciwwskazań, raczej tylko, gdy ktoś jest bardzo chory w szpitalu, osłabiony na wlewach : https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3296087/

  81. avatar Edyta 15 czerwca 2019 o 19:43

    Hej. Jesli jem w oknie 12-16 to czy mogę wypić sok z owoców ok. 18? Tak mi pasuje logistycznie, wiem że owocow nie powinmo sie jesc na koniec, czy z sokami owocowymi tez tak jest? P.s. mega wartosciowe treści przekazujesz. dziekuje. Pozdrawiam serdecznie.

    1. avatar Jarmush 15 czerwca 2019 o 19:51

      wszystko możesz, tylko absolutnie przerwiesz post, to raz, a po drugie sok z owoców to tylko rano, sok z owoców to jest praktycznie fruktoza, dość niebezpieczny napój

      1. avatar Edyta 15 czerwca 2019 o 20:05

        Tak sobie pomyślałam że sokiem nie obciąże organizmu a wrecz bede miala dodatkowy dowoz wattosci odxywczych tylko żebym fruktoza nie oddaliła się od homeostazy … dużo rzeczy sobie już wyprostowalam ale jeszcze mam kilka grubych do naprawienia wiec nie chciałabym popełniać błędów

        1. avatar Jarmush 16 czerwca 2019 o 05:56

          odpada sok

  82. avatar Edyta 16 czerwca 2019 o 06:49

    Ok, dziekuje

  83. avatar Ni 18 czerwca 2019 o 16:29

    Cos tu nie gra. Jestem na poscie juz 8 tyg. Pierw bylam na 10-18 po cztetech przeszlam na 10-16 a czasem nawet 10-15. I nic ani grama nie schudlam. Moze az tak nie uwazam co jem ale musze tez dostarczyc w krotkim czasie sporo kal a to nie latwe. Jestem zdrowa. Tak ze to chyba sciema. Zle sie czuje brak energi.???

    1. avatar Jarmush 18 czerwca 2019 o 18:21

      mówisz ściema?

  84. avatar Ni 18 czerwca 2019 o 18:37

    Tak napisalam sciema. I nie wiem co dalej robic. Poscic nie poscic. Naprawde zle sie czuje.

    1. avatar Jarmush 18 czerwca 2019 o 18:39

      Jak uważasz że ściema, to dlaczego miałabyś robić? Przecież to oznacza, że ktoś Cię chce oszukać.

  85. avatar Ni 18 czerwca 2019 o 18:45

    Oszukac to duze slowo. Na mnie poprostu ta dieta nie dziala. Wiec szukam wyjasnienia.

    1. avatar Jarmush 18 czerwca 2019 o 20:21

      no, to już lepiej brzmi, niż ściema ❤️

  86. avatar Ni 19 czerwca 2019 o 14:43

    Pepsi czy wiesz co to moze oznaczac??podwyzszone wyniki immunoglobina M 2,87 norma 0,4/2,3 I Crp 0,6 norma -/5.

    1. avatar Jarmush 19 czerwca 2019 o 16:43

      CRP niskie

  87. avatar Ni 19 czerwca 2019 o 16:59

    To dobrze czy zle???a immunoglobina M?

  88. avatar Asso 25 sierpnia 2019 o 06:47

    Hej Pepsi,
    A czy tabletki np. Euthyrox albo suplementy w tabletkach (dajmy na to magnez) przegrywają post?
    Buziaki

    1. avatar Jarmush 25 sierpnia 2019 o 10:25

      nie przerywają

  89. avatar Marta Ł 5 marca 2020 o 15:02

    Jeśli poranna kawa podnosi mi cukier ze 102mg/dl na 106 to nie mogę jej pić w czasie PP?
    Staram się jeść od 12.30 obiad, podwieczorek i kolacja o19.30. Zaznaczam, że spać idę około 1.00 w nocy, ale wstaję okolo 9.00. Trudno mi się obudzić bez porannej kawy.

    1. avatar Jarmush 5 marca 2020 o 16:29

      wypij, jak Ci ten cukier nie przeszkadza, a jaką masz insulinę na czczo?

    2. avatar Marta Ł 12 marca 2020 o 15:50

      Moja świeżutkia insulina na czczo to 5,2 mcU/ml. Wartości właściwe to od 3,0 – 25,0.
      Zaznaczam że wynik był robiony po 1,5 tygodniowej diecie keto.

      1. avatar Jarmush 12 marca 2020 o 21:32

        4,5 byłoby jeszcze lepiej, ale nie jest źle

    3. avatar Marta Ł 12 marca 2020 o 17:35

      Witam serdecznie.
      Proszę powiedzieć, czy jeśli po 2,5 tygodniach diety KETO papierek lakmusowy wykazuje, wreszcie, zmianę na 6,5 ph (zakres od 5,6 – 8,0) to mogę mówić że jestem w ketozie?. Dzięki.

      1. avatar Jarmush 12 marca 2020 o 21:31

        na diecie keto bada się ketony, a nie pH moczu, chociaż i to badanie się przydaje

  90. avatar Kokosanka 3 maja 2020 o 13:15

    „Jednocześnie zwiększa się ilość hormonu wzrostu we krwi, która to powoduje wzrost masy mięśniowej” – czy to znaczy, że stosując post przerywany bez uprawiania sportu, na diecie redukcyjnej – urosną mi mięsnie dzięki hormonowi wzrostu?

    1. avatar Jarmush 3 maja 2020 o 14:15

      nie

  91. […] czas trzydniowego oczyszczania wchodzisz na post przerywany (zdecydowanie polecam jego stosowanie na co dzień). Dla przypomnienia: post przerywany, to sposób […]

  92. […] mądrze i dostosowuj ostatnią szklankę do potrzeb swojego ciała. Oczywiście, jeśli jesteś na poście przerywanym, musisz mieć świadomość, że w kontekście autofagii taka szklanka przerywa post, więc możesz […]

  93. […] sobie zegarek, bo przejdziesz na post przerywany. Czy jest to niezbędny element odchudzania? Niby nie, ale kiedy na niego przejdziesz okazuje się, […]

  94. […] Odpowiedź brzmi tak. Jednak jest coś lepszego niż całodobowe głodówki i kilkudniowa restrykcyjna dieta! To post przerywany, dieta życia, która przy codziennym odżywieniu ciała zapewnia organizmowi czas i warunki do całkowitej regeneracji i poprawy stanu zdrowia. Dla przypomnienia: post przerywany to sposób odżywiania, w którym dzielisz dzień na dwa okna. Jedno z nich, maksymalnie 8-godzinne, to okno kiedy jesz. W drugim, minimum 16-godzinnym oknie pościsz: możesz pić tylko wodę i napoje pozbawione kalorii (poza sztucznymi napojami typu zero). Tutaj przeczytasz dlaczego post przerywany to znacznie więcej niż dieta. […]

  95. […] Niejednokrotnie pisało się tu o poście przerywanym i ogromnych korzyściach (i możliwościach!) jakie zapewnia te dieta. Dla przypomnienia: post przerywany, to sposób odżywiania, w którym dzielisz dzień na dwa okna. Jedno z nich, maksymalnie 8-godzinne, to okno kiedy jesz, zupełnie tak jak zwykle. W drugim, minimum 16-godzinnym oknie, pościsz: możesz pić tylko wodę i napoje pozbawione kalorii (poza sztucznymi napojami typu zero). Oczywiście im krótsze jest okno jedzeniowe i im dłuższy post, tym szybciej widać efekty. Dzięki takiemu sposobowi odżywiania Twój organizm działa cuda! Odpowiednio krótkie okno kiedy jesz (nie więcej niż 8 godzin) i odpowiednio długa przerwa pomiędzy kolejnymi oknami (co najmniej 16 godzin) pozwalają organizmowi na regenerację, regulację zachodzących w nim mechanizmów i samoleczenie, a przy tym genialnie odchudza. Jeśli połączysz post przerywany ze zdrową, pełną roślin i substancji odżywczych dietą lub doskonałym autorskim programem Pepsi Eliot „Jem… i chudnę”, na pewno osiągniesz do lata pożądane skutki. Przeczytaj ten artykuł i dowiedz się dlaczego post przerywany to więcej niż dieta życia. […]

  96. […] SIBO potrzebujesz więcej czasu na regenerację ciała. Zmniejszyć nieprzyjemne objawy pomoże Ci post przerywany z co najmniej 16-godzinnym oknem kiedy nie jesz i pijesz wyłącznie wodę, herbaty i zioła. Przez […]

  97. […] tłuszczu, który jest wówczas wykorzystywany jako energia. Pojawia się też samoczynnie post przerywany, który wynika ze zmniejszonego głodu, a którego korzyści zdrowotne można odnotować. Jednak […]

  98. avatar Ewa 13 czerwca 2022 o 20:45

    Stosuje post od pół roku, 20/4 ewentualnie 19/5.
    Mam od lat klopyt z pamięcią. NIESTETY nie czuję żadnej poprawy. Nie mam siły chęci…jestem senna
    W jadłospisie sałatka soki oleje na zimno. Bez mąki cukru mleka .
    Nie wiem dlaczego jest tak byle jak . Do tego po posiłku burczenie w brzuchu często kończy się wizytą w toalecie. Co robię nie tak

    1. avatar Pepsi Eliot 14 czerwca 2022 o 06:36

      zła dieta, oleje i soki? Nie ma chyba gorszego połączenia

  99. avatar Ewa 14 czerwca 2022 o 22:19

    Tylko że ja nie w jednym posiłku soki i oleje .
    Chodzi mi że w oknie żywieniowym zarówno soki, jak i surówki z olejami

  100. avatar Agy 15 czerwca 2022 o 22:02

    Krótkie pytanko, mam Wasza Ashwagande i chciałabym wiedzieć czy mi post przerwie?
    Dziękuje z góry za odpowiedz i za wszystkie wcześniejsze za które nie dziękowałam żeby nie spamować <3

    1. avatar Pepsi Eliot 15 czerwca 2022 o 22:38

      nie przerwie, łyżeczka zaparzona, czy na zimno zmiksowana <3

  101. avatar Agyyy 17 czerwca 2022 o 09:27

    Krótkie dwa pytanka: czy ashwaganda TiB przerywa post i czy afirmacji można mieć z 20-25 czy lepiej się ograniczyć do 10 i zmieniać z czasem?
    Kocham Was dziewczyny i chłopaki
    Dzięki za wszystkie odpowiedzi w przeszłości i przyszłości <3

    1. avatar Pepsi Eliot 17 czerwca 2022 o 12:24

      Ashwagandha może być zaparzana, lub wypita jako mieszanina, to sam błonnik, nie przerywa bardziej postu niż gorzka herbata, więc nie przerywa. Masz tyle afirmacji ile chcesz <3

  102. avatar Anna 22 lutego 2023 o 14:31

    Pepsi help! Moje 4 poranne szklanki są zmodyfikowane i będę wdzięczna za podpowiedź, czy tak mogę to stosować. Po przebudzeniu robię 2 szklanki czyli 1 i 3, natomiast moja 4 szklanka jest moim śniadaniem i wrzucam tam 1 kiwi, 1-2bananów, porcję shake’a TIB + supleczyli Vit.C, jabłczan magnezu, Kolagen, Kelp, Kalm, Maca, Glutamina, MsM, Reishi, Szpinak,Chlorella, Spirulina, Brocolli, oczywiście + woda (d3+k2, foliany, omega3,vita+eoraz vitb biorę w tabsach). Z tego wychodzą w blenderze gęste 2-3 kubki. Jest to też początek mojego okna zazwyczaj koło 10-12stej, okno 6h, jako że aktywnośc fizyczną mam popołudniowo-wieczorną, a zamykam okno przed. Pytanie czy nie popełniam błędu przy „4” szklance łącząc owoce i shake białkowy, gdy założeniem jest znaczna redukcja wagi? Wiem, że ilość przyjmowanych supli to petarda, ale ostatnie 3 lata to u mnie poza covidem, 2 operacje ortopedyczne i co chwile nowe dolegliwości autoimunnologiczne. Może jednak przesadzam i coś powinnam zmodyfikować/ograniczyć? Drugi problem to sama dieta: od dawna nie jadam mięsa, nabiału, pieczywa, słodyczy, prawdopodobnie znów mam niedoczynność tarczycy (choć z więcej niż 3 lata temu udało mi się wyjśc z tego tylko i wyłacznie dzięki zastosowaniu się do Twoich rad i nie mogłam nawet całkowicie odstawić hormony,obecnie nie biorę), oporną nadwagę pomimo diety i aktywności, całkowitą nietolerancję laktozy i średnią nietolerancję glutenu, od wielu brak woreczka żółciowego. W sumie moja dieta to głównie owoce,warzywa i ryby/owoce morza. Wręcz źle reaguję na tłuste produkty czy potrawy,wręcz ich nie lubię. Przeszłabym całkowicie na dietę Raw, ale mój organizm domaga się przynajmniej 1 ciepłego posiłku dziennie, inaczej pojawiają się bóle żołądka. Nie umiem jednak, pomimo wielu prób okreslić, czy przy takiej ilości weglowodanów zachowuję dobre proporcje pomiędzy tłuszczem i czy moje posiłki obiadowe są rzeczywiście niskotłuszczowe. Raczej wątpię, choć staram się ograniczać tłuszcz do minimum,a jeśli już to jest to olej kokosowy. Czuję się zagubiona, bo nie wiem do końca jakiej diety się trzymać chociażby, by czerpać wiedzę z odpowiednich przepisów na potrawy. Nie toleruję typowej polskiej kuchni, skutki zbyt tłustych potraw to zawsze u mnie (od dziecka) po zjedzeniu czegoś takiego, problemy z watrobą, bóle brzucha, tłuste biegunki itp. Pepsi jesli jesteś w stanie mi podpowiedziec, jak to wszystko połaczyć by działało i jednocześnie następował spadek wagi, to będę nieskończenie wdzięczna. Mam zrobione badania z listy, by ruszyć ze skrzyżowania, obecnie czekam jeszcze na część wyników by również podesłać do konsultacji, m.in. rT3, selen, cynk. Wyszedł mi teraz niski wynik D3 (25(OH) tylko 25,7 ng/ml ale w styczniu przechodziłam dość silne zapalenie oskrzeli. Czy 3 tabsy D3+K2 TIB dziennie wystarczą czy zapodać więcej? Dzięki z góry za wszelkie podpowiedzi! BTW: oczywiście zapisałam się na nowy program sierżanta Eliota 🙂

    1. avatar Pepsi Eliot 22 lutego 2023 o 16:36

      Kochana, takie kluczowe pytania, a raczej KLUCZOWE są odpowiedzi:
      Czy schudłaś i jesteś teraz zadowolona ze swojej wagi?
      Jaki masz obecnie poziom glukozy, insuliny na czczo i hemoglobiny glikowanej?
      Oraz jaki masz poziom właśnie TSH, przeciwciał ale też trójglicerydów, homocysteiny i 25(OH)D?

      Gdy cukier i trójglicerydy oraz insulina na czczo są ok. to w Twoim przypadku pod tym kątem proporcji węglowodanów prostych do tłuszczów dieta jest dobra, jeśli chodzi o resztę badań, dopiero będziemy w pełni wiedzieli na czym stoimy <3

      1. avatar Anna 22 lutego 2023 o 23:22

        Te ponad 4 lata temu ładnie zjechałam na poście przerywanym. Niestety później, dwa lata prawie bez możliwości chodzenia, dość mocno wpłynęły mi negatywnie na psyche, porzuciłam pp, i bez zmiany diety, ale też bez ruchu, oczywiście kilogramy wróciły z ogromną nawiązką. Więc teraz to już nawet nie chodzi o to, czy jestem niezadowolona z wagi, ale wręcz źle się czuję fizycznie z dodatkowymi kilogramami. Powrót do pp i znaczna aktywność fizyczna (6x w tygodniu full body workout + 3x joga) kompletnie nic nie dają, waga i objętość stoją w miejscu 🙁 Zrobiłam już 2krtonie pełny program twojego detoxu hormonalnego i też d*pa 🙁
        Oto wyniki, które aktualnie posiadam (jeszcze nie komplet). Zaznaczę, że za wysoka bilirubina to niestety skutek uboczny styczniowego antybiotyku, badania były robione 7lutego.

        Leukocyty 6,85 tys/gl* 3,98- 10,04
        Erytrocyty 4,54 mln/pl* 3,93 – 5,22
        Hemoglobina 13,6 g/dl* 11,2- 15,7
        Hematokryt 40,5 %* 34,1 -44,9
        MCV 89,2 fi* 79,4 – 94,8
        MCH 30,0 pg* 25,6 – 32,2
        MCHC 33,6 g/dl* 32,2 – 35,5
        Płytki krwi 354 tys/gl* 150 -400
        RDW-CV 12,8 %* 11,7- 14.4
        PDW 7,8 fi* 9,8-16,2
        MPV 8,7 fl* 9,4 – 12,5
        P-LCR 13,8 %* 19,1-46,6
        Neutrofile 3,45 tys/gl* 2,00 – 7,00
        Limfocyty 2,72 tys/gl* 1,00-3,00
        Monocyty 0,47 tys/gl* 0,20- 1,00
        Eozynofile 0,16 tys/y.1* 0,02 – 0,50
        Bazofile 0,03 tys/pl* 0,02-0,10
        Neutrofile 50,40 %* 40,00 – 80,00
        Limfocyty 39,70 %* 20,00 – 40,00
        Monocyty 6,90 %* 2,00- 10,00
        Eozynofile 2,30 %* 1,00-6,00
        Bazofile 0,40 %* 0,00 – 2,00

        OB 10 mm/h 2-30
        Czas protrombinowy 11,7 sek 9,9-12,3
        Wskaźnik protombiny 92 % 80 – 120
        INR 1,03 0,90- 1,20
        APTT 25,5 sek 25,1 – 37,7
        Fibrynogen 2,76 g/1 1,70-4,20
        Wapń całkowity 2,34 mmol/1* 2,10-2,55
        Magnez 2,00 mg/dl* 1,60-2,60
        Sód 16 139 mmol/l* 136-145
        Potas 4,10 mmol/l 3,50-5,10
        Fosfor nieorganiczny 3,2 mg/dl 2,30-4,70
        Żelazo 100,00 gg/dl* 50,00 – 170,00
        Mocznik 14,67 mg/dl* 15,00 -40,00
        Kreatynina 0,83 mg/dl* 0,60- 1,10
        eGFR 78,2 ml/min/1,73m2
        Kwas moczowy 4,7 mg/dl 2,6 – 6,0
        Glukoza 97 mg/dl 70-99
        Cholesterol całkowity 187 mg/dl 115-190
        Cholesterol HDL 38 mg/dl
        Cholesterol nie-HDL 149 mg/dl
        Cholesterol LDL 126 mg/dl
        Triglicerydy 117 mg/dl 0- 150
        AST 17 U/l 5-34
        ALT 17 U/l 0-55
        Bilirubina całkowita 1,65 mg/dl* 0,20- 1,20
        Fosfataza zasadowa 68 U/l* 40-150
        GGTP 16 U/l 9-36
        Amylaza 43 U/l 25 – 125
        CRP 1,20 mg/1 0,00-5,00
        TSH 2,4010 glU/ml* 0,3500 -4,9400
        Trijodotyronina całkowita 1,10 ng/ml 0,83-2,00
        Tyroksyna całkowita 7,69 gg/dl 5,13-14,10
        FT3 2,46 pg/ml 1,58-3,91
        FT4 0,96 ng/ml 0,7-1,48
        anty-TPO <3,0 IU/ml 0,00-5,61
        Witamina B12 338 pg/ml 187-883
        Witamina D3 (25(OH) 25,7 ng/ml

        Teraz przy wzroście 162cm ważę 79kg (47wiosen 😉 ). Wysoki cholesterol mam od dziecka, ale też od dziecka matka tuczyła mnie wysokotłuszczówką, co zakończyło się usunięciem woreczka żółciowego w wieku 22lat po tym, jak cała jego objętość była jednym wielkim kamieniem 🙁 Plus przez wiele lat nieleczona niedoczynność tarczycy, bo wyniki krwi w lekarskich normach, a na zgłaszane objawy (wg twojej listy 100objawów miałam 98) reagowali jak na psychiczną. Jak w końcu zaczęli ładować we mnie erthyrox to w końcu się sama zbuntowałam i przestałam brać, bo jeszcze chwila, świeciłabym w nocy od chemii, a efektów zero. No i wtedy wpadłam na twój blog, zastosowałam się w 100%, wszystko się ładnie unormowało, waga spadła i się utrzymywała, aż do przeklętego 2020 i najpierw covidu, a potem 2x hospitalizacji i operacji nogi + całej baterii leków, które znów musiałam przyjąć. Staram się robić co mogę i wszystko bezskuteczne 🙁

        1. avatar Pepsi Eliot 23 lutego 2023 o 10:26

          Raz, że bardzo niski metabolit D (bierz 2D3 +K2 TiB i 1 D3 TiB solo, i badanie za 2 miesiące), to przeszkadza w chudnięciu, dwa że niska B12(kuracja B12 G&G pod język, lepiej się wchłania), zalecam zrobienie jeszcze kwasu foliowego i homocysteiny, a na już podana suplementacja. Dziwne, że masz MCV poniżej normy, gdy żelazo jest w normie, hematokryt też, zbadaj też ferrytynę przy okazji.
          Co do detoksu hormonalnego, to nie jest to kuracja odchudzająca, tylko oczyszczająca, ale rzeczywiście wiele osób widzi jakiś spadek wagi.
          Ruszymy metabolizm przy pomocy uzupełenienia braków odżywczych wraz moim programem jem i chudnę i oczywiście 4 szklankami. Wszystko Ci podpowiem też insywidualnie, ale może zechcesz dzisiaj uczestniczyć w live o 19 na moim profilu pepsi eliot na Facebooku, ruszamy w niedzielę z wyzwaniem schudnąć z tłuszczu 5 kilo i jeśli ktoś chce nauczyć się biegać. Dzisiaj druga część darmowego kursu pierwsza część WPROWADZENIE tutaj do zobaczenia: https://www.facebook.com/PepsiEiot/videos/1133673057281658/?__cft__%5B0%5D=AZX53FGfHBm4KM1aPoL_qIe-Q5gg2628vTXoGbzYl10Aj4H8wFdZJ54MKz_ED2_rUYp4rknMeHgrpWMvZpuDAkUuAgTxsHyvqUootQLprAZYUfF-8BZf3J0mIu6qXwbKA7jrVsTDOdBEdS5Cpei1Q-tL2Wy8T10_iSj6J0fL4A3nYnWrjwdBhhDheySKMM30Vzs&__tn__=%2CO%2CP-R

          Dzisiaj o 19 coaching live OBJAŚNIAJĄCY! wytłumaczę zasady mojego programu, jak działa termogenezav poposiłkowa po zjedzeniu białka, i co się wtedy dzieje, i co robić, żeby to BARDZO odchudzało.
          W sobotę rano (8.30) to będzie live „biegające” motywujące.

          Możesz się też zapisać do oddziału tutaj https://www.pepsieliot.com/wyzwanie/ , lub po prostu zacząć kurs

  103. avatar Przemyslaw 23 lutego 2023 o 11:03

    Witam, prośba o i formacje jak traktować terapie 4 szklanek, czy przerywa ona post. Szklanki pije o godz 6:00, a post kończę o 10 i zaczynam shape Shake.

    1. avatar Pepsi Eliot 23 lutego 2023 o 13:07

      3 pierwsze szklanki wypijaj bez składników, najwyżej z cytryną, a 4 już z shake stale niech zawiera wszystkie składniki z 4 szklanek i wypijasz jao rozpoczęcie okna jedzeniowego. Ja w ten sposób rozpoczynam okno po treningu właśnie taką na bogato szklanką/

      1. avatar Przemysław 23 lutego 2023 o 18:50

        ok, tylko czy wtedy po połączeniu składników shake dalej prowadził do podkręcenia metabolizmu i spalania kcal?

        1. avatar Pepsi Eliot 23 lutego 2023 o 21:36

          jeśylitylko to co idzie do 4 szklanki, czyli głównie błonnik tak, a reszta to woda, ale jeśli dodasz więcej energii np banany to juz otrzymasz odżywkę owszem na wzrost mięśni, ale rzeźba będzie sza wolniej

        2. avatar Wojciech 17 marca 2023 o 18:53

          cześć, podpinam się pod pytanie Przemysława. Wypijam pierwsze 3 szklanki ok 6. Czy jako 4 szklanka wypity o godz 7 Shake (sam bez dodatków, owoców itp) otwiera okno jedzeniowe? Czy otwiera je dopiero zjedzone po 3 godzinach, czyli ok 10 śniadanie? Pytam, bo piszesz że wieczorem po zakończeniu okna jedzenia można wypić samego Sheke’a? Czy ta sama zasada działa rano? Pozdrawiam wszystkich w programie Jem i Chudnę

          1. avatar Pepsi Eliot 18 marca 2023 o 08:28

            szejk otwiera okno, ale my tu mamy trochę inną metodę, to jest program jem i chudnę, który wspieramy w razie potrzeby postem przerywanym. Metabolizm napędza porcja białka bez energii, 3 godziny przed i 3 godziny po. Dlatego sprawdza się picie rano , bo całą nic masz za sobą i wieczorem, bo nie odliczasz już 3 godzin po, tylko kładziesz si≥ę spać.

            Można w ogóle robić tak: rano podstawowe 3 szklanki mało octu bo jest słodkawy, do 4 shake shake, potem obiad duży, długi bez liczenia kalorii i kolacja porcja shape shake na wodzie. Wieczorny szejk pije się tylko wtedy, gdy odczuwa się głód i jest minimum 3 godziny po ostatnim kęsie dnia. te 2 warunki muszą być spełnione, żeby cięło tłuszcz

  104. avatar Oleander 18 sierpnia 2023 o 18:54

    Pepsi, czy 3 pierwsze szklanki nie przerywają postu skoro jest tam sok z cytryny czyli jakieś kalorie?

  105. avatar Kli 10 września 2024 o 08:22

    Witam czy w trakcie postu można spożywać kawę. Z rana idealnie niweluje uczucie głodu. Czy kawa na pusty żołądek nie jest szkodliwa dla układu pokarmowego ?

    1. avatar Pepsi Eliot 10 września 2024 o 11:44

      jest, musi być pita z węglowodanami.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Sklep
Dołącz do Strefy VIP
i bądź na bieżąco!

Zarejestruj sięZaloguj się
Reklama

Polecam NAJWYŻSZEJ jakości Witaminę D3+K2 TiB zamkniętą w szklanym słoiczku:)

TOP

Dzień | Tydzień | Miesiąc | Ever
Kategorie

Archiwum