fbpx
Pepsieliot
Możesz się śmiać, ale i tak za kilka godzin
zmienisz swoje życie...
219 776 928
168 online
46 553 VIPy

4 naturalne sposoby na obniżenie trójglicerydów

Wysokie trójglicerydy a samopoczucie

Osoby z wysokim poziomem trójglicerydów często nie odczuwają bezpośrednich objawów, co sprawia, że stan ten bywa nazywany CICHYM zagrożeniem dla zdrowia.

Jednakże w niektórych przypadkach mogą wystąpić pewne zewnętrzne sygnały.

  • Xanthomy

Są to żółte lub pomarańczowe plamy tłuszczowe, pojawiające się na skórze, szczególnie na powiekach (znane jako xanthelasma). To jeden z bardziej widocznych znaków wysokiego poziomu lipidów we krwi.

  • Zmęczenie

Chociaż nie jest to objaw specyficzny tylko dla wysokich trójglicerydów, osoby z tym stanem mogą odczuwać zmniejszoną energię lub ogólne zmęczenie.

  • Bóle brzucha

BARDZO WYSOKIE POZIOMY TRÓJGLICERYDÓW MOGĄ PROWADZIĆ DO OSTREGO ZAPALENIA TRZUSTKI, które objawia się silnym bólem brzucha. Mega groźny stan.

  • Zwiększone ryzyko chorób sercowo-naczyniowych

Choć to nie jest bezpośredni „objaw”, wysokie trójglicerydy są czynnikiem ryzyka chorób serca, które mogą prowadzić do symptomów takich jak ból w klatce piersiowej czy problemy z oddychaniem.

  • Otyłość i inne widoczne oznaki insulinooporności

Takie jak tłuszcz wokół brzucha, mogą być ZARÓWNO PRZYCZYNĄ, JAK I SKUTKIEM wysokich poziomów trójglicerydów.

Zwykle konieczne jest wykonanie badania krwi, aby dokładnie zmierzyć poziom trójglicerydów.

Podczas interpretacji wyników swoich badań zwróć uwagę na te cyfry (miligramy/decymetry = mg/dL):

  • norma: mniej niż 150 mg/dL
  • wynik graniczny: 150-199 mg/dL
  • wysokie: 200-499 mg/dL
  • ekstremalnie wysokie: 500 mg/dL i więcej

Całkiem niskie trójglicerydy (nawet poniżej 50) oznaczają niedożywienie

I bywa, że idą w parze ze spadkiem leukocytów z niedożywienia. Może się nawet półpasiec przyplątać.

Podwyższonych trójglicerydów z pewnością nie należy pozostawiać losowi.

Co to są trójglicerydy?

Trójglicerydy znajdują się w twojej krwi. Są tłuszczem, który jest również potrzebny dla zdrowia, ponieważ zapewniają ciału energię.

Jednak podczas badań lipidogramu może okazać się, że masz ich za dużo, a ciało odkłada je jako kijowy tłuszcz, co podnosi ryzyko wielu chorób (m.in. serca), ale też marskości wątroby.

Co jest przyczyną podwyższonego poziomu trójglicerydów?

Wysoki poziom trójglicerydów może być spowodowany przez sporo czynników:

  • zaburzenia pracy tarczycy,
  • otyłość,
  • cukrzyca,
  • zaburzenia pracy wątroby i nerek,
  • dieta bogata we flaszki (alkohol),
  • faje i cukierki,
  • lekarstwa stosowane w zastępczej terapii hormonalnej,
  • tabletki antykoncepcyjne,
  • sterydy.

Ale uwaga! Oświadczenie!

NIKT TUTAJ NIE NAMAWIA do niechodzenia do lekarzy, do niesłuchania lekarzyAni niczego NIE DORADZA!

Artykuł ma charakter czysto informacyjny! Jeżeli chcesz skorzystać z informacji w artykule, robisz to na własną odpowiedzialność!

Zanim cokolwiek przedsięweźmiesz zalecam: UDAJ SIĘ DO LEKARZA! Takie jest prawo!


Czy wysoki poziom trójglicerydów jest groźny?

Wysoki poziom trójglicerydów równa się podwyższonemu ryzyku zawału i chorób serca.

Do tego dochodzi wysokie ciśnienie krwi, wysoki poziom cukru, cukrzyca, insulinooporność.

A więc tak, dążmy do prawidłowego ich poziomu!

Jak obniżyć trójglicerydy naturalnie?

Zrób to w 4 prostych krokach

  1. Jedz więcej błonnika
  2. Zacznij ćwiczyć. Biegajżesz!
  3. Jedz kwasy tłuszczowe Omega-3
    1. Unikaj jedzenia bogatego w węglowodany skrobiowe

1: Jedz więcej błonnika

Badania pokazują, że wysoki poziom trójglicerydów łączy się z niskim poziomem błonnika w diecie.

Rekomendowana ilość błonnika, to 25-30 gramów dziennie. Niestety, średnio zjada się go 10, w porywach 12 gram dziennie.

Unikaj jedzenia błonnika z węglowodanów takich jak na przykład pełnoziarniste pieczywo.

Zamiast tego jesz fasolę, owsiankę (uwaga, również na fasolę i owies uważaj przy Hashimoto, sprawdź jak reagujesz), jabłka, banany, gruszki, bataty.

4 szklanki z bogatą w zielonki 4 szklanką uzupełniają błonnik i działają na wielu polach prozdrowotnych.

Obie algi i obie trawy w jednym 4 Greens This is BIO!
Idealny do 4 szklanki🙂


2: Zacznij ćwiczyć. Biegajżesz!

Marzyłaś kiedyś o tabletkach na wieczne zdrowie? Ćwiczenia nimi są!

Zacznij ćwiczyć chociaż 30 minut dziennie, 3-5 razy w tygodniu. Możesz pobiegać, pojeździć na rowerze, albo chociaż pomaszerować przez park.

Bieganie, jak zacząć od zera?

Co drugi rozdział uczy tydzień po tygodniu, jak w ciągu 8 tygodni nauczyć się biegać jednym cięgiem 30 minut, co pasuje na biegacza:-)

Czytaj Biegam bo muszę Pepsi Eliot:)


3:  Jedz kwasy tłuszczowe Omega-3

Antyzapalne kwasy tłuszczowe Omega-3 podnoszą odporność, obniżają trójglicerydy.

Dostarczą ich w sytuacji koniecznej dobre suplementy, ale też oczywiście dobry pokarm, jak tłuste ryby, jeśli nie dzikie, to organicznie hodowane.

Polecam Ci Omega 3 TiB w dużych dawkach kwasów tłuszczowych EPA i DHA!


4: Unikaj jedzenia bogatego w węglowodany skrobiowe

Pożywienie takie jak smażone i gotowane ziemniaki, białe pieczywo, płatki kukurydziane, mogą podwyższyć ciśnienie krwi.

Dodaj do 4 szklanki również żurawinę, która obniża poziom trójglicerydów.

Żurawina This is BIO (Cranberry) obniża poziom trójglicerydów, oraz idealnie pasuje do 4 szklanki!

A co drugi dzień pół łyżeczki Kelp This is BIO również do 4 szklanki wpłynie pozytywnie na spowolnioną tarczycę, piersi i macicę.


Na marginesie

Nie lekceważ wysokiego poziomu trójglicerydów, gdyż właśnie TE LIPIDY ZAWIERAJĄ NAJBARDZIEJ SZKODLIWY CHOLESTEROL.
Przy okazji podwyższonych wyników insuliny na czczo, koniecznie zbadaj trójglicerydy i odwrotnie.
Nie musi się to zazębiać, ale często się zazębia.

Dobry wpis:

Poparte badaniami obniżanie cholesterolu i ogromna ilość wiedzy, żeby nie było incydentów sercowych

Na zawsze Twoja

Źródło:

  • universityhealthnews.com/daily/heart-health/five-time-tested-steps-to-reduce-high-triglycerides-naturally/

(Visited 73 651 times, 1 visits today)
-
Blog pepsieliot.com nie jest jedną z tysięcy stron zawierających tylko wygodne dla siebie informacje. Przeciwnie, jest to miejsce, gdzie w oparciu o współczesną wiedzę i badania, oraz przemyślenia autorki rodzą się treści kontrowersyjne. Wręcz niekomfortowe dla tematu przewodniego witryny. Jednak, to nie hype strategia, to potrzeba.
Może rzuć też gałką na to:

Dobre suplementy znajdziesz w Wellness Sklep
Disclaimer:
Info tu wrzucane służy wyłącznie do celów edukacyjnych i informacyjnych, czasami tylko poglądowych, dlatego nigdy nie może zastąpić opinii pracownika służby zdrowia. Takie jest prawo i sie tego trzymajmy.

Komentarze

  1. avatar Karolina 10 maja 2017 o 09:02

    A co wtedy gdy trójglicerydy są poniżej normy? Co możesz Pepsi poradzić? Jak je podwyższyć?

    1. avatar Pepsi Eliot 17 listopada 2022 o 14:12

      Zmienić dietę, jeśli masz spadki odporności. Chociaż są i takie poglądy (patrz China Study Tom Campbell), że nie ma dolnej normy trójglicerydów. Jeśli nie jesteś niedożywiona, masz w normie ilość leukocytów, nie przeziębiasz się etc nie zajmuj się tym. Kobiety mają stosunkowo mniej mięśni, więc wizualne „zabiedzenie” nie jest dołujące psychicznie, wręcz przeciwnie, patrz modelki. Jeśli jesteś ogólnie zdrowa, nie przejmuj się. Jednak nie jestem lekarzem.

  2. avatar joanna 10 maja 2017 o 09:33

    Kochana Pepsi, w kontekscie hashimoto, ja raczej szczupla, bezglutenowa, ale czasami jedzaca kasze i ryz, ziemniaki naprawde z umiarem i duzo warzywy, nagle pojawily sie problemy z cukrem, straszne bole glowy, gdy jestem glodna, nie moge opuscic zadnego posilku. Gdy probowalam mocno zmniejszyc ilosc weglowodanow (paleo) to bardzo zle sie czulam. Zrobilam badania. Nie moge dogadac sie z lekarzem, mowi, ze poziom insuliny za wysoki , za wolno spada, cukier na czczo 98, mam nie jesc slodyczy… i prostych cukrow (czego nie jem od dawna…) ale w sumie to jeszcze wszystko w normie… Teraz nie wiem co robic, czy wolno mi zjesc banana, surowke z buraka, czy tez nie. Narazie nie dam rady przejsc na witarianizm jest mi ciagle za zimno i jelita nie akceptuja za duzo surowizny. Dziekuje za twoje wszystkie odpowiedzi, czas ktory w to inwestujesz, jestes kochana i za wspieranie na duchu, juz wiele razy sie zbieralam po twoich postach.

    1. avatar Jarmush 10 maja 2017 o 12:11

      jaki masz poziom insuliny?

  3. avatar Karolina 10 maja 2017 o 10:34

    Pepsi a co robić gdy trójglicerydy są poniżej normy?

    1. avatar Jarmush 10 maja 2017 o 11:37

      zmienić dietę, więcej tłuszczu, masła, oleju kokosowego, jaj, nie wiem na jakiej jesteś diecie?
      Nie będę Ci radziła syropu z kukurydzy, czy płatków kukurydzianych, bo chociaż skaczą trójglicerydy, to jednak nie o to chodzi <3

  4. avatar srebro 10 maja 2017 o 11:18

    Trójglicerydy może ładnie utrzymywać w ryzach witamina B3 (niacyna). Sprawdziłem to na sobie. Aktualnie moje trójglicerydy wynoszą 92. Więcej informacji można znaleźć w książce Abrama Hoffera:”Niacyna w leczeniu”. Co nie znaczy, że informacje w artykule są złe:)

    1. avatar grzegorzadam 10 maja 2017 o 13:52

      Dobra ścieżka, do tego L- karnityna , koenzym Q10, cholina lub lecytyna, inozytol , metionina.
      I lipaza., której mamy znaczne niedobory.
      Jest w świeżym miąższu awokado, kokosie, tylko w formie surowej.
      Oraz niepasteryzowanym maśle ekologicznym.

  5. avatar Natalia 10 maja 2017 o 11:38

    JA robiłam badania cholesterolu. LDL oraz HDL, trójglicerydy mam w normie. Ale Cholesterol całkowity mam wg labolatorium powyżej normy. Czy to normalne? jestem chuda i raczej nie jadam tłustego. Za to inna osoba wszystko ma w normie oprócz trójglicerydów, te ma ponad 200.

    1. avatar Jarmush 10 maja 2017 o 11:47

      Sprawdź hormony tarczycy, i USG tarczycy, to jest jeden z pierwszych objawów nadczynności, a ta druga osoba właśnie może łapać niedoczynność, albo jest chudym grubasem, czyli ma tłuszcz w pasie. Jakbym więcej wiedziała strzelałabym celniej <3

      1. avatar Natalia 10 maja 2017 o 15:58

        Ja robiłam tsh, ft3 i ft4, miałam robione usg tarczycy o niby wszystko w porządku. Kiedyś cholesterol całkowity miałam w normie. A ta druga osoba faktycznie ma duży brzuch.

    2. avatar Maria 23 maja 2017 o 19:20

      Grzegorzadam ja mam właśnie niska lipaze 190 trójglicerydy miskie żelazo i ferytyne niedoczynnosc tarczycy po terapi radiojodem po graves basedova a teraz od jakiegoś czasu ciagle boli mnie w dole brzucha mam codzienne nudności uderzenia gorąca robi mi się słabo duszno gorąco mogłabym spać 24 h na dobę i tak jestem zmęczona a mam 5 miesięczne dziecko i trudno mi funkcjonować poradzicie cos prosze Tak przyznaje jem tony czekolady nie mogę się opanować

      1. avatar grzegorzadam 24 maja 2017 o 04:35

        niedoczynnosc tarczycy po terapi radiojodem”

        Nie bedzie lekko, to nie jest terapia.

  6. avatar M 10 maja 2017 o 11:46

    Czy G&F można traktować jako źródło żelaza przy niewielkiej anemii?

  7. avatar Olga 10 maja 2017 o 14:56

    Moje trójglicerydy 66,7 mg/dl to chyba o wiele za nisko?

    1. avatar Jarmush 10 maja 2017 o 16:41

      nie, ok, powyżej 50

  8. avatar Karolina 11 maja 2017 o 05:37

    Mam je wynoszą 32. Dieta bezglutenowa i bez nabiału, walczyłam z grzybami. Olej kokosowy spożywam, masło prawdziwe wiejskie z targu duża kostka na tydzień. Nie ograniczam tłuszczów.

    1. avatar grzegorzadam 11 maja 2017 o 06:18

      walczyłam z grzybami”

      Jak? Jaki masz poziom rtęci? Sa amalgamaty w zębach?
      Jak z innymi pasozytami, wirusami?
      Grzyby likwidujemy na końcu, żmudny proces.

    2. avatar grzegorzadam 11 maja 2017 o 06:32

      masło prawdziwe wiejskie z targu duża kostka na tydzień”

      Dostarczasz tym samym prawdziwej lipazy, dobry pomysł.
      Kokos również, tylko musi być 100% bio, jest z tym problem czasami, nawet często.

  9. avatar Karolina 11 maja 2017 o 06:54

    Naturalnie oczyszczałam się z glisty w grudniu. Raz w miesiącu robię kalibrację Wit c. Piję czystek i inne ziółka, zieloną herbatę. W zębach nic nie mam. Na Vega teście tylko glista i grzyby wyszły. Byłam w styczniu na sprawdzeniu i glisty nie było.

    1. avatar grzegorzadam 11 maja 2017 o 13:21

      Czyli został grzyb, najbardziej czasochłonny, wirusów nie ma, to dobrze.

  10. avatar Karolina 11 maja 2017 o 08:04

    W grudniu naturalnie oczyszczałam się z glisty. W styczniu byłam na sprawdzeniu na vega teście i były tylko grzyby. Raz w miesiącu robię kalibrację wit c. Piję czystek i dużo ziółek, zieloną herbatę. Dzięki Tobie grzegorzadam piję boraks od dwóch miesięcy. W zębach nic nie mam.

    1. avatar grzegorzadam 11 maja 2017 o 09:21

      Wszystko ok, al eto n ie błyskawica, to musi trwać.
      Dodaj na grzyba ”mykoczist” (ros.), czyli naszą nalewkę lub intrakt na glistniku, jest już świeży, rośnie
      I selen, wiąże rtęć- pożywkę grzybów.
      Oraz jod, też dla grzybów terminator.

      ”Dzięki Tobie grzegorzadam piję boraks”
      Nie boraks pijesz dzięki sobie 🙂

  11. avatar Karolina 11 maja 2017 o 08:05

    Nie wyświetla mi się dodany komentarz stąd moje podwójne posty. Przepraszam.

  12. avatar Sarah 11 maja 2017 o 12:16

    U mnie ostatnio bylo tak : HDL i LDL podwyzszone, calkowity cholesterol 9,2-norma do 5 !..trojglicerydy duzo ponizej normy. Dieta przez polroku AIP-prawie zero wegli..spadek leukocytow….mam Hashi i niedoczynnosc….mowia ze podwyzszony cholesterol jest jakby obowiazkowa opcja przy niedoczynnosci

    1. avatar grzegorzadam 11 maja 2017 o 12:34

      Cholesterol nie ma tu większego znaczenia, jak wyższy nie szkodzi, poczytaj to:
      http://www.pepsieliot.com/czy-to-mozliwe-by-niedoczynnosc-tarczycy-po-prostu-zniknela/

      Coś powoduje te stany, to są patogeny, wirusy i inne.

    2. avatar Karolina 11 maja 2017 o 13:17

      Ja też mam Hashimoto, trójglicerydy poniżej normy i cholesterol około 170. Może to jest związek z tą chorobą.

      1. avatar grzegorzadam 11 maja 2017 o 14:10

        Cholesterol bardzo ładny, nic nie trzeba tu zmieniać.
        Tak, jod może mieć kluczowe znaczenie.
        Boraks z jodem nie koliduje.

  13. avatar Karolina 11 maja 2017 o 13:20

    Cynk i selen przyjmuję. I muszę chyba wreszcie o jodzie pomyśleć. A co z boraksem gdy zaczęłabym przyjmować jod?

  14. avatar simpsonmardż 15 maja 2017 o 13:16

    hmmm
    a czy jeśli mam chol.całk. 155
    cholesterol hdl 86
    cholesterol ldl 59
    triglicerydy 45
    a krwinki białe wbc 3,8( poniżej normy) to jestem niedożywiona?

    1. avatar Jarmush 15 maja 2017 o 13:38

      tak, lub witarianka

  15. avatar simpsonmardż 15 maja 2017 o 13:50

    o kurcze
    ja już nie wiem co mam sądzić, bo ja jestem mięsożerna
    co ja robię zle? owocow i warzyw jem bardzo mało lub wcale
    czekam jeszcze na wyniki badania d3
    nie jest łatwo uzyskać u lekarza skierowanka na badania, oj nie…smutne to
    ostatnio wychodząc od internisty, bardzo sie zdziwłam kiedy Pani doktor robiła duże oczy bo chcę zbadać poziom magnezu itp

    1. avatar Jarmush 15 maja 2017 o 13:57

      poziomu magnezu z surowicy nie ma po co badać,będziesz miała w normie, bo od tego zależy nasze życie, ale w komórkach brakuje prawie wszystkim. Przeczytaj na blogu, jakie są objawy braku magnezu.
      A co diety jedz to co przynosi Ci zdrowie ciała.Natenczas.

  16. avatar simpsonmardż 15 maja 2017 o 14:03

    tak, czytalam dziś o tym magnezie,więc już coś wiem
    dziękuję za odp

  17. avatar Andi 16 września 2017 o 06:48

    Nie do końca to takie proste. Poziom waha się u mnie nawet do ponad 500.Mierzyłem poziom trójglicerydów po spozyciu okreslonych produktów i białe pieczywo ich nie podnosi, a żurawina (jak proponujesz) podnosi bo przecież zawiera cukier. Najbardzie podnosi cukier – nawet w słodkich owocach, tłuszcz zwierzęcy w połaczeniu z alkoholem, a obniża dieta i L-carnityna.

    1. avatar Andi 16 września 2017 o 06:49

      Zapomniałem dodać że jestem szczupły i dużo ćwiczę, co też ma zasadniczy wpływ na obniżenie poziomu trgl.

    2. avatar Jarmush 16 września 2017 o 09:10

      3 razy dziennie po 1 gramie Omega 3 TiB i spadną, obniży się też poziom fibrynogenu.

  18. avatar Jerzy 19 października 2017 o 15:45

    witam, u mnie wygląda sytuacja następująca: cholesterol 199, HDL 40, LDL 98, Triglicerydy 306, jestem szczupły, brzuszek niewielki mam, od kilku lat ćwiczę na siłowni. Poszedłem do lekarza i przepisał mi lipanthyl supra 160. Tak się zastanawiam, czy tej triglicerydy nie da się zbić naturalnie. Proszę o radę.

    1. avatar Jarmush 19 października 2017 o 18:38

      oczywiście, że się da 2 razy dziennie po 1 kapsułce Omega 3 TiB, 1 po śniadaniu razem z 2 kapsułkami D3+K2 TiB (zbadaj też 25(OH)D, to się dobierze precyzyjnie suplementację D, na 5 dni przed badaniem odstaw suple)
      Do śniadania B comlex G&G i witamina C TiB, oraz Koenzym Q10 TiB (liposomal) lub G&G

      Przed śniadaniem magnez TiB.

      Po podwieczorku 1 Omega 3 TiB.

    2. avatar grzegorzadam 19 października 2017 o 18:55

      cholesterol za niski.

  19. avatar Jerzy 19 października 2017 o 19:00

    A jak wygląda sytuacja z posiłkami, raz czytam że kasza, jajka, nabiał są nie dobre, gdzie indziej jest napisane, że jak najbardziej, można spożywać ponieważ jest to ten dobry cholesterol

    1. avatar Jarmush 19 października 2017 o 21:45

      każdy ustala dietę dla siebie

  20. avatar Jolka 3 listopada 2017 o 15:17

    Witaj, Pepsi. Odebrałem wyniki trojglicerydy- 220, cholesterol- 326, ldl- 207 hdl- 75; leukocyty 3700; Alat- 38, Ob- 18. Jestem na diecie wegetariańskiej, jem w oknie- od 11.00 do 18.00. No i co teraz mam robić???

    1. avatar Jarmush 3 listopada 2017 o 16:27

      3 razy dziennie Omega 3 TiB i badanie za miesiąc. Jaki poziom 25(OH)D? B12, kwas foliowy i homocysteina.

  21. avatar Piotr 8 listopada 2017 o 13:43

    Witam, ostatnio robiłem badania, w tym cholesterol, jak Waszym zdaniem, zbijać cholesterol całkowity (bo w normie się nie mieszczę)?
    Cholesterol 234,4 mg/dl
    Cholesterol HDL 56 mg/dl
    Cholesterol LDL, wyliczany 164,4 mg/dl
    Trójglicerydy 70 mg/dl

    P.

    1. avatar Piotr 10 listopada 2017 o 08:04

      Dodam, że jestem typowym ektomorfikiem, typowy szczypior. Skąd taki duży cholesterol, o ile to jest duży? Mięsa jadam naprawdę mało, może raz w tygodniu, reszta to rośliny i przekwaszony nabiał + jaja.

      P.

      1. avatar grzegorzadam 10 listopada 2017 o 16:46

        Jak jest duży? ten zdrowotny cholesterol?

        1. avatar Piotr 13 listopada 2017 o 07:35

          Cześć GrzegorzAdam, wyniki mam następujące:
          Cholesterol 234,4 mg/dl
          Cholesterol HDL 56 mg/dl
          Cholesterol LDL, wyliczany 164,4 mg/dl
          Trójglicerydy 70 mg/dl

          Normy przekroczone dla całkowitego cholesterolu, tylko czy z tym walczyć i jak, tak jak napisałem, jestem typowym szczypiorem.
          P.

          1. avatar grzegorzadam 13 listopada 2017 o 07:48

            Normy przekroczone dla całkowitego cholesterolu”

            Nic nie jest przekroczone, normalny fizjologiczny poziom.

          2. avatar Piotr 13 listopada 2017 o 13:54

            Dzięki. Czyli tutaj tragedii nie ma. 234 dla całkowitego jest OK. 56 HDL nie za niski w stosunku do 164 LDL?

            P.

          3. avatar grzegorzadam 13 listopada 2017 o 15:08

            ”Zgodnie z nową medycyną mamy jeden rodzaj cholesterolu.

            Niski jego poziom ma negatywny wpływ na nasze zdrowie!
            Im więcej cholesterolu w diecie, tym mniej go wątroba produkuje.
            I odwrotnie.
            Im mniej cholesterolu w diecie, tym wyższy mamy jego poziom.
            ….
            Dodatkowo cholesterol jest potrzebny do utrzymania właściwego poziomu witaminy D.
            Cholesterol zawiera witaminę D; jest ona w zasadzie cholesterolem, który pod wpływem promieni słonecznych ulega przemianom chemicznym.
            Odgrywa kluczową rolę w dojrzewaniu i różnicowaniu się komórek. Jej brak powoduje guzy nowotworów.

            Cholesterol jest nośnikiem białek. Cholesterol to taki „szkielet” na którym organizm buduje hormony.
            Niski poziom cholesterolu powoduje problemy hormonalne, szczególnie u kobiet.
            Jeżeli spadnie poniżej 150 mogą zaczynać się poważne problemy.
            Im kobieta starsza, to poziom cholesterolu powinien wzrastać.”
            Poradylecznicze.

          4. avatar grzegorzadam 13 listopada 2017 o 15:12

            ”Badania naukowe dowodzą nieszkodliwość tłuszczu i cholesterolu – a nawet jego pożyteczność! Pomimo, że cholesterol jest nadal bardzo źle postrzegany przez farmakologię medyczną, w rzeczywistości jest niezbędny dla zdrowia, w wielu różnych aspektach. Nasz mózg i komórki potrzebują go, aby prawidłowo funkcjonować. Nasze organy używają go do syntezy hormonów stresu i hormonów płciowych. To właśnie cholesterol pozwala pozyskiwać cenną witaminę D, kiedy mamy kontakt ze słońcem (w przypadku braku jej odpowiedniego poziomu nigdy nie uzyskamy odporności). Cholesterol także pełni wiele innych pozytywnych funkcji w organizmie, między innymi wzmacnia system odpornościowy, wręcz jest niezbędny do jego działania – osoby ze zbyt niskim poziomem – cholesterol LDL poniżej 70 mg/dl mają nawet kilkukrotnie wyższe ryzyko zgonu z powodu sepsy. Odpowiada on także za stan skóry, regenerację uszkodzeń, w tym uszkodzeń naczyń krwionośnych, a nawet walkę z nowotworami.

            Badania naukowe dowodzą, że taka sama ilość osób umiera na zawał mając niski, poziom cholesterolu jak i osób z wysokim poziomem! Ludzie z niskim poziomem cholesterolu mają podobną ilość blaszek miażdżycowych w naczyniach krwionośnych niż ci, którzy mają wysoki poziom cholesterolu!

            Na wskutek tych odkryć powoli zmienia się również oficjalne stanowisko dotyczącego cholesterolu i diety. “Wstępne zalecenia wydane przez Amerykańskie Biuro d.s Zapobiegania Chorobom i Promocji Zdrowia usunęło ostrzeżenie, że ludzie powinni ograniczyć ilość cholesterolu jaki spożywają”.
            ………

            W rzeczywistości to nie wysoki poziom cholesterolu, lecz zupełnie inna substancja – homocysteina decyduje o miażdżycy tętnic.
            Homocysteina jest to produkt uboczny przemian w organizmie i jednocześnie niezależny czynnik ryzyka rozwoju m.in.: zmian miażdżycowych, zawału mięśnia sercowego, udaru mózgu i zmian zakrzepowych!

            Badanie poziomu homocysteiny nie jest jeszcze powszechnie zlecane, a przecież jest ono jednym z najdokładniejszych wskaźników stanu zdrowia!”
            WR

            http://www.pepsieliot.com/homocysteina-glowny-marker-rozwoju-powaznej-choroby-i-dlugowiecznosci/

  22. avatar Jolka 8 listopada 2017 o 17:03

    Pepsi, jestes super! Mam wynik 25 (OH)D 8,2. Resztę badań dopiero zrobię. Przy tym od dwóch lat próbuje wyjść z depresji. Nie mogę się zmotywować do biegania i ćwiczeń. Pomóż ruszyć ze skrzyżowania.. Tak od siebie!

    1. avatar Jarmush 8 listopada 2017 o 21:01

      Od przyszłego tygodnia będzie już nasza D3 TiB, bierz 6 tabletek p śniaaniu razem z 1 D3+K2 TiB i 1 Omega 3 TiB, badanie za 2 miesiące, na 5 dni przed odstaw suple. Zacznij od marszu na bieżni. POtem wprowadzaj po minucie biegania. Obserwuj swją depresję z boku, nie identyfikuj się z nią. Poprzyglądaj się temu zjawisku.Lovciam

  23. avatar Małgorzata Put-Dulewicz 8 listopada 2017 o 20:01

    Pepsi miej ze serce…. coz to Pani ma zamiast piersi!?

    1. avatar grzegorzadam 9 listopada 2017 o 01:10

      Tragedia…

  24. avatar R. Green 8 grudnia 2017 o 06:29

    Mam stale powyżej 1300 😀

    1. avatar RED 26 stycznia 2018 o 16:58

      Ło to nie mam co się martwić przy 512- tu 🙂

      1. avatar Jarmush 26 stycznia 2018 o 18:42

        nie martwić tylko jak najszybciej obniżyć

  25. avatar Michal Z 19 lutego 2018 o 23:01

    witam.
    mam hasimoto (stwierdzone w 2010, ale zmieniłem lekarza i w marcu zrobie znow antyTPO)
    gdy TSH rosnie, z automatu mam również wyższe TG
    Aktualnie TSH 5.9 a trójglicerydy 380
    gdy TSH obniżam do widełek normy, TG spada w okolice 200/250
    (fakt, ze wtedy zaczynam biegać 30min, supelementuje się omega3 ale jakoś specjalnie diety nie zmieniam).

    Czy wyniki TG to są dane sfałszowane poprzez złą prace tarczycy??, czy jednak należy się obawiać okolic 400.
    co suplementowac poza omega3?
    jakie jeszcze zrobic badania?
    34 lata.

    1. avatar Jarmush 20 lutego 2018 o 06:25

      Ten art warto byłoby przeczytać:
      http://www.pepsieliot.com/o-najlepszych-dietach-dla-hashimoto-cz-i/
      Podstawowa suplementacja i trochę rozszerzona przy Hashimoto:

      Witamina D3 (w protokole z K2)
      Badanie 25(OH)D obowiązkowe i suplementacja (zwykle niezbędna, należy utrzymywać poziom około 70 – 80, czyli zawsze w drugiej połowie normy). 
      Zanim nie poznamy wyników, należy przyjmować 4 D3 TiB https://thisisbio.pl/witaminy-i-mineraly/57-vitamin-d3-1500iu-100tabl-tib-254475917305.html (wkrótce będzie na stanie) po śniadaniu i 1 witamina K2 TiB
      W tym czasie najlepiej też brać 1 Omegę 3 TiB (wkrótce będzie na stanie)
      Selen
      SELEN, niedobór selenu upośledza pracę tarczycy. 
      Bierz  1 kapsułkę selenu G&G (nie łącz go z cynkiem, ale bierz go z witaminą E i C) około 17
      https://thisisbio.pl/witaminy-i-mineraly/2176-selenium-200mcg-120kaps-gg-5060040820971.html

      Cynk
      1 kapsułka ( nie łącz go z selenem) rano do śniadania razem z B complex
      https://thisisbio.pl/witaminy-i-mineraly/2184-zinc-citrate-50mg-120kaps-gg-5060040827116.html

      cynk jest antagonistą miedzi, możesz nosiś bransoletkę, albo jeść suszone owoce, daktyle, rodzynki

      Jod
      Przy selenie konieczne jest branie jodu pierwiastkowego.
      Należy dla bezpieczeństwa podawać płyn Lugola ( w aptece) przez skórę robiąc plamę o śrenicy około 2,5 cm z 2-3 kropel płynu Lugola i ponowić po całkowitym wchłonięciu (czyli gdy zniknie brązowa plama)

      Magnez
      MAGNEZ jest niezbędny do prawidłowego wchłaniania jodu
      np. chlorek magnezu TiB https://thisisbio.pl/cialo-twarz/2165-chlorek-magnezu-900g-tib–254475917428.html łyżeczka do szklanki wody zcytryną w godzinach rannych. Gdyby okazało się , że Cię rozwalnia bierz łyżeczkę jabłczanu magnezu TiB https://thisisbio.pl/witaminy-i-mineraly/2494-jablczan-magnezu-90g-tib-254475917442.html
      magnez w godzinach porannych, możesz zastosować moją kurację 4 szklanek na rozpoczęcie dnia: http://www.pepsieliot.com/szybko-naturalnie-oczyscic-watrobe-toksyn/

      B complex – ten jest bez niacyny z B3 w formie nikotynamid https://thisisbio.pl/witaminy-i-mineraly/2496-sub-lingual-vitamin-b-complex-50g-gg-5060040820216.html
      a ten z niacyną (niektórzy ludzie źle znoszą rumień po niacynie, albo są po prostu uczuleni) https://thisisbio.pl/witaminy-i-mineraly/2183-super-balanced-b-complex-50-w-niacin-120kaps-gg-5060040826256.html
      Przy wysokiej homocysteinie (dobrze jest zbadać, obok B12, żelaza,ferrytyny i kwasu foliowego), należy rozważyć dodatkowo B6 G&G, B12 TiB i kwas foliowy G&G, ale dopiero po kuracji B complex, bo może się obniży już po samej B comlex właśnie.

      Zbadaj też przy okazji prolaktynę

      Witamina C albo kwas askorbinowy TiB https://thisisbio.pl/witaminy-i-mineraly/1685-witamina-c-kwas-l-askorbinowy-170g-tib-254475917398.html
      (nadaje się do kalibracji) albo C1000+TiB https://thisisbio.pl/witaminy-i-mineraly/58-vitamin-c-1000-50tabl-tib-254475917206.html
      Witamina E naturalna https://thisisbio.pl/witaminy-i-mineraly/2530-vitamin-e-400iu-natural-bursztynian-120kaps-gg–5060040826713.html
      jest jeszcze druga tej firmy, też naturalna

      Nieszczelność jelita:

      Domowy test kwasowości żołądka:
      WYPIJASZ 3/4 szklanki wody z płaską łyżeczką sody oczyszczonej
      Czasy „odbicia”:
      Jeśli odbije Ci się jeszcze podczas picia mikstury, to nadkwasota. Małe prawdopodobieństwo, ale oczywiście istnieje.
      Jeśli do 40 sek po wypiciu: nadkwasota (im bliżej 40 sek tym mniejsza)
      Jeśli zmieścisz się w czasie 40 – 90 sek, oznacza to dobre zakwaszenie żołądka
      Jeśli od 90 do 3 minut, to słabe (im bliżej 3 minut, tym gorzej)
      Jeśli nie bekniesz powyżej 180 sek lub wcale, co się też zdarza, yyy … nie jest dobrze.
      Co robić więc?
      PICIE rozwodnionego soku z cytryny lub octu jabłkowego, lub wprowadzenie tak zwanego „gorzkiego trawienia” zwykle dobrze sprawdza się w łagodnych przypadkach niedokwasoty.
      Słabo zakwaszony żołądek plus nietolerancja glutenu zwykle jest przyczyną przeciekania jelit

      Glutamina
      Glutamina np. Amix https://thisisbio.pl/aminokwasy/140-l-glutamine-micro-powder-500g-amix–8594159531673.html?search_query=glutamina+&results=7
      albo Fit Max ( z B6) https://thisisbio.pl/aminokwasy/2528-base-l-glutamine-4000-300g-fitmax–5908264416511.html?search_query=glutamina+&results=7

      1 opcja

      Dawkowanie według protokołu przy celiakii- Naprawdę świetne wyniki działania tego silnego antykatabolika i budulca  dostrzeżemy podczas dawek 20 do maksymalnie 40 gramów dziennie
      JEŚLI jednak ktoś nie poczuje się dobrze, zawsze będzie miał możliwość po drodze przerwać suplementację. Tak samo jak w przypadku testowania chlorelli.
      Poniżej podaję przykład protokołu testowania opracowanego przez Stevena Wrighta, współautora popularnej strony o zdrowiu i zdrowym stylu życia – SCD Lifestyle, który sam borykał się przez wiele lat z chorobą autoimmunologiczną jaką jest celiakia dorosłych
      TEST:
      Dzień 1 – po 2,5 g przedpołudniem i popołudniu z jedzeniem
      Dzień 2 – po 2,5 g przedpołudniem i popołudniu z jedzeniem
      Dzień 3 – po 5 g przedpołudniem i popołudniu z jedzeniem
      Dzień 4 – po 5 g przedpołudniem i popołudniu z jedzeniem
      Dzień 5 – po 7,5 g przedpołudniem i popołudniu z jedzeniem
      Dzień 6 – po 7,5 g przedpołudniem i popołudniu z jedzeniem
      Dzień 7 – po 10 g przedpołudniem i popołudniu z jedzeniem
      Dzień 8 – po 10 g przedpołudniem i popołudniu z jedzeniem
      Dzień 9 – po 12,5 g przedpołudniem i popołudniu z jedzeniem
      Dzień 10 – po 12,5 g przedpołudniem i popołudniu z jedzeniem
      Dzień 11 – po 15 g przedpołudniem i popołudniu z jedzeniem
      Dzień 12 – po 15 g przedpołudniem i popołudniu z jedzeniem
      Dzień 13 – po 20 g przedpołudniem i popołudniu z jedzeniem
      Dzień 14 – po 20 g przedpołudniem i popołudniu z jedzeniem

      JAK widać, pod koniec drugiego tygodnia będziesz już mogła przyjmować maksymalną dawkę 40g dziennie, czyli taką, przy której zarówno badania, jak i większość ludzi doświadcza bardzo dobrych rezultatów.
      Najlepiej, gdy ten aminokwas zostanie podany tuż po posiłku, gdyż będzie jeszcze lepiej wchłaniany wraz z innymi aminokwasami, które są obecne w jedzeniu.

      2 opcja

      ZAMIAST protokołu z dużą dawką glutaminy można, a nawet wskazane byłoby stosować szejk białkowy ( z powodu niskich poziomów albumin i globulin) składający się z jednej miarki odtłuszczonego izolatu serwatki CFM Shape Shake TiB, (zawiera wszystkie aminokwasy proteogenne, w tym glutaminę), dodatkowo wraz z 1 miarką glutaminy w proszku, 2 bananów, oraz garści truskawek. Uwaga
      https://thisisbio.pl/odchudzanie/83-shape-shake-420g-tib–254475917145.html

      GLUTAMINĘ testujemy powoli, najpierw zaczynamy od małej dawki tego aminokwasu (na przykład od 1/4 miarki), żeby powoli odbudowywać jelita, a nie zaszkodzić sobie

      Kolagen
      https://thisisbio.pl/stawy-wiezadla-kosci/2497-kolagen-peptan-f-150g-tib–254475917435.html

      Białko izolat serwatki CFM https://thisisbio.pl/odchudzanie/83-shape-shake-420g-tib–254475917145.html
      Jeden posiłek dziennie z szejka białkowego Shape Shake TiB 

      Braki witaminy C i przewlekłe i ostre stany zapalne – Hashimoto
      Witamina C (kalibracja i suplementacja) https://thisisbio.pl/witaminy-i-mineraly/1685-witamina-c-kwas-l-askorbinowy-170g-tib-254475917398.html

      Kwas askorbinowy TiB 

      KALIBRACJA na podstawie protokołu witaminowego dr. Cathcarta:
      Idziesz do sklepu o nazwie Hipermarket i kupujesz dużo (4 kg, lub więcej) pomarańczy. W Lidlu są bio. Następnie wyciskasz (może być ręczna wyciskarka) z nich sok. Na każde pół szklanki dodajesz łyżeczkę kwasu askorbinowego. Podajesz ten specyfik osobie co pół godziny aż do wystąpienia biegunki. To jest właśnie ten próg jelitowy. Cała sztuka polega na systematycznym dozowaniu witaminy C z sokiem co 20-30 minut, ponieważ jest to okres pół-rozpadu.
      Następnie należy przyjmować codziennie 2 gramy kwasu askorbinowego TiB, albo przejść na Witaminę C 1000+TiB raz dziennie https://thisisbio.pl/witaminy-i-mineraly/58-vitamin-c-1000-50tabl-tib-254475917206.html

      Chlorella 100% Organik This is Bio
      https://thisisbio.pl/chlorella/46-chlorella-100-organic-410tab-254475917299.html

      Jak możesz to nie łącz witaminy C z chlorellą. Przy dużych odtruwaniach, gdy używasz dużej ilości chlorelli, nie wolno łączyć chlorelli z witaminą C.

      3 gramy dziennie (zaczynasz od pół grama i zwiększasz co tydzień o 1 tabletkę chyba, że już Twój organizm zna ten pokarm) jakbyś była uczulona odstaw i daj przyjaciółce

      Kurkuma
      Kurkuma 100% Organik This is Bio
      https://thisisbio.pl/kurkuma/108-kurkuma-100-organic-110g-this-is-bio-254475917343.html
       
      1, 5 grama dziennie z pieprzem cayenne ( albo czarnym) i olejem kokosowym (możesz sobie dodać jeszcze octu balsamicznego i czosnek, oraz trochę soli himalajskiej i będziesz miała świetny sos winegret do sałatki)
      Olej kokosowy https://thisisbio.pl/oleje-oliwy-oliwki/976-olej-kokosowy-virgin-bio-400ml-bio-planete-4260355580572.html
      Używamy bio olej kokosowy surowy 

      Olej kokosowy zwiększa biodostępność kurkumy.

      Siarka organiczna MSM TiB można stosować wraz z witaminą C kwasem askorbinowym TIB, zgodnie z tym protokołem:
      https://thisisbio.pl/witaminy-i-mineraly/1686-msm-siarka-organiczna-110g-tib–254475917404.html

      Witaminę C i MSM najlepiej jest stosować razem
      Walter Last zaleca 10 g witaminy C (kwas askorbinowy, lub askorbinianu sodu) i 10 g MSM. Można rozpuścić te proszki w 1 litrze wody lub świeżego soku i sączyć w ciągu dnia. W razie biegunki przerwać, albo zmniejszyć dawkę

      Omega 3 TiB https://thisisbio.pl/zdrowe-tluszcze/16-omega-3-60kaps-tib-254475917190.html
      1 kapsułka po śniadaniu (razem z D3 i K2) 

      Ashwaghandha https://thisisbio.pl/ashwagandha/115-ashwagandha-100-organic-110g-this-is-bio-254475917367.html łyżeczka do wody/herbaty bez kofeiny przed snem

      Witamina E (naturalna) jw

      Glutation najlepeiej Liposomal https://thisisbio.pl/antyoksydanty/2517-liposomal-glutathione-100ml-tib–254475917572.html (zaraz znowu pojawi się w magazynie)

      Ogólne zalecenia uzupełniające:
      Zero cukru z cukiernicy
      Zero kazeiny
      Zero glutenu
      Minimum raz w tygodniu ćwiczenia o wysokiej intensywności
      Codziennie 10 000 kroków (biegnie się je znacznie szybciej, niż chodzi)
      Dużo surowych owoców i warzyw (nie przesadzaj z ilością krzyżowych, ale jedz je)
      Długo śpij
      Całkowicie odstaw kofeinę

  26. avatar Michal Z 21 lutego 2018 o 21:13

    oo matko
    wynika, ze nic nie jest tylko suplementy 🙂 nauczyłem się żyć z moja tarczyca, chciałbym tylko trzymać w ryzach te cholerne trojglicerydy.
    kazeine – nie uzywam (nie pijam mleka)
    cukier z cukiernicy – nie słodzę napojów
    gluten.. hmm muszę spróbować ograniczyć.
    średnia na krokomierzu 6700 dziennie :/
    kofeina – pilem jedna kawe dzienne (rozpuszczalna) ok odstawie 🙂

    1. avatar Jarmush 22 lutego 2018 o 06:52

      gluten trzeba wywalić, ograniczenie to zmyłka, no i obowiązkowo Omega 3 TiB po śniadaniu wraz z D3 +K2 TiB do ssania, jak zapewniasz sobie magnez i witaminę A? Jaki masz poziom 25(OH)D ? jakie pH i kolor moczu, rano na czczo i o 12 w południe?

  27. avatar Michal 22 lutego 2018 o 09:25

    Witam
    Mam pytanie,proszę o Twoja poradę Pepsi Eliot

    Mam 41 lat 193cm wzrostu 127kg waga zredukowana ze 140kg.Trenuje kulturystyke nie zawodowo rekreacyjnie od 20lat.Bralem sterydy wiele lat.Skonczylem brać 2lata temu.

    Problem z nadciśnieniem oczywiście biorę leki i jest ok.
    Badania są ok,tylko 1 problem

    Serum triglyceride levels 7.8 mmol/L

    Poczytałem i kupiłem omega3 Olimp
    Sylimarol cholesterol
    L-arginina

    Proszę o poradę i jakie dawki najlepsze

    Z góry dziękuje i pozdrawiam.

    1. avatar Jarmush 22 lutego 2018 o 12:09

      powiem Ci wszystko indywidualnie, i doradzę jeszcze lepiej, jak się przerzucisz na nasze suple, póki co, czytaj bloga, używaj szukałki. Ciśnienie nie obniża się lekami, bo będzie tylko z tego kłopot, nie jestem lekarzem. Zacznij od tych badań i zgłoś się do mnie z wynikami: http://www.pepsieliot.com/lista-podstawowych-badan-ktore-pomoga-ci-ruszyc-ze-skrzyzowania/

    2. avatar grzegorzadam 23 lutego 2018 o 22:13

      Problem z nadciśnieniem oczywiście biorę leki i jest ok.”

      To nie jest ok, to nie są leki.
      Jakie masz to ćiśnienie?

  28. avatar renata 26 lutego 2018 o 17:37

    Mam 220 cholesterol i 185 trójglicerydy, lekarz każe mi mi przejśc na leki, czy moge to zbic naturalnymi sposobami
    , prosze o pomoc

    1. avatar grzegorzadam 28 lutego 2018 o 06:11

      Masz bardzo dobry cholesterol. nie potrzebujesz pomocy.
      Nie daj się wkręcić w ”leczenie” tego.

  29. avatar ela 16 marca 2018 o 17:58

    Kochani.Czytam ten blog od dawna ,próbując poskładać informacje.Wiele tutaj dowiedziałam się. Od kilku m-c realizuję wiele porad zawartych na blogu.A blog och ! Pepsi świetny.Brawo.Jako chorująca na Hosimoto mam wiele problemów . Mimo wielu zastosowanych działań wyniki badań nie najlepsze. Tsh znów skoczyło z 27 na 35 ale co ciekawe czuję się całkiem dobrze.Nie chcąc upośledzić mojej tarczycy nie biorę
    Euthyrox od roku..Wiem Pepsi ,że nie jesteś lekarzem ale czy powinnam wrócić do leku?
    Grzegorzadam pisał,żeby nie bać sie cholesterolu ale mój 358 a trójglicerydy 174 a mąż(jemy to samo)
    294 a trójglicerydy 270 a wszystkie tu zalecane suplementy bierzemy.Nie jemy cukru ani słodyczy.Dużo surowych owoców i warzyw a tu masz babo placek.

    1. avatar Jarmush 16 marca 2018 o 18:06

      Bierzesz Omega 3 TiB, przy takich trójglicerydach należy brać koniecznie, nawet przez pewien czas po 2 gramy, mąż. Jak długo brałaś wcześniej euthyrox, ile macie lat? Jaki jest fibrynogen?

    2. avatar grzegorzadam 16 marca 2018 o 18:11

      Tsh znów skoczyło z 27 na 35 ale co ciekawe czuję się całkiem dobrze.Nie chcąc upośledzić mojej tarczycy nie biorę
      Euthyrox od roku.”

      Z euthyro dobra decyzja.
      pOczekajcie jeszcze kilka miesięcy.
      Bez paniki, jak z jodem?

      cholesterol lekko za wysoki.

  30. avatar ela53 16 marca 2018 o 18:40

    Euthyrox brałam z przerwami kilka lat. Ja mam 54 , mąż 61.Nie wiem co to fibrynogen? Jod w postaci płynu Lugola 10 -15 kropli do wody (4 szkl.Pepsi) na skórę też. do tego kelp.

    1. avatar Jarmush 16 marca 2018 o 19:07

      Po kilku latach brania syntetycznych hormonów tarczyca może mieć poważny problem żeby coś wyprodukować sama. Ja bym nie brała jodu doustnie za wyjątkiem Kelpu. Bardzo trudno jest zbadać poziom jodu. Tylko przezskórnie.

  31. avatar ela53 16 marca 2018 o 20:02

    Dzięki Pepsi, widzę u ciebie omegę3 muszę ją zwiększyć i czekać.

  32. avatar ela53 21 marca 2018 o 13:51

    Odebrałam wyniki badań tarczycy.Możecie pomóc z interpretacją.Proszę.
    TSh 35 i to od roku ma tentencję wzrostową
    FT4- 9,3
    FT3-4,8
    anty-Tg 329 a anty TPO 600

    1. avatar Jarmush 21 marca 2018 o 14:27

      Hashimoto i duża niedoczynność. Co powiedział endokrynolog? Bierzesz hormony? Robiłaś USG tarczycy?

  33. avatar ela53 21 marca 2018 o 22:06

    Euthyrox 50 i 75 ,Hosimoto brać leki i tyle.Ale ja ich nie biorę bo chciałabym jakby obejść się bez nich.Tylko nie wiem do jakiego poziomu tsh mogę bez leku.Wiem,że nikt za mnie nie podejmie decyzji ale bardzo wam ufam więc może coś doradzicie. Pisałam wcześniej ,że dobrze się czuję po zastosowaniu wielu waszych podpowiedzi. Przedtem gdy nie brałam leku jeszcze kilka mc temu bolało od gardła do żołądka.Teraz nie jest tak żle. Nie wiem tylko czy jest jakaś szansa na wyjście z tego.Grzegorzadam pisze,żeby wytrzymać ale…. jest trochę strach. Nie byłam u endokrynologa 2 lata. Oni nie leczą , nawet nie wiele mówią ,Robi usg, potwierdza Hashimoto pyta czy mam leki … i zgarnia kasę. Gdyby nie Twoia strona to nie wiedziałabym,że jest to choroba autoimulogiczna,że potrzebny jod,selen,bor,WU itd..
    Może ktoś kto to czyta wyszedł z tego tak normalnie bez leków i dał radę .Tak w zasadzie nie wiem co jeszcze mam napisać. A może spodziewam się,że ktoś powie że tak ,że można dasz radę.
    Ale ckliwie , Jezu to chyba jednak niedoczynność nie ja .Zrobił się człowiek miękki na stare lata.

    1. avatar grzegorzadam 22 marca 2018 o 07:37

      Może ktoś kto to czyta wyszedł z tego tak normalnie bez leków i dał radę”

      Wielu na tym blogu potwierdzało wyjście z hashi tymi metodami.

      Pozbądź się nadmiarowego wapnia rozpuszczając go, patogenów, toksyn,
      uzupełnij braki, wszystko wróci do normy.

      ”żeby wytrzymać ale…. jest trochę strach.”
      Jaki strach?

  34. avatar ela53 22 marca 2018 o 14:29

    Mówimy o d3?(popraw jeśli nie) poziom d3 z listopada 35 dawka 12.000 jed i k2 200, Magnez w formie oliwy magnezowej do picia,kąpieli sól epson sól i soda i na ciało smarowanie.Jod ,płyn Lugola do picia kilka kropel, na skórę smarowanie i kelp, selen 200, teraz omega na trójglicerydy i cholesterol 3×1000 (,muszę dokupić jeszcze B3), witb complex,chollera i spirulina, Msm i witC,bor już w dawce 10ml,maca o soli,sodzie,cytrynie,WU,OJ,herbatkach i ziołach nie wspomnę. Homocystein 6,69.Dobrze Grzegorzadam?
    Strach przed nieznajomością konsekwencji nie brania hormonów bo jednak poziom TSH rośnie od roku do poziomu 35.
    Napisz proszę jeszcze mi coś o leukocytach bo poziom mam 15Leu/uL.Czy to coś groźnego. Czy wystarczy tu żurawina?

    1. avatar grzegorzadam 22 marca 2018 o 22:04

      poziom d3 z listopada 35 dawka 12.000 jed i k2 200, ”

      Ile teraz?

      ”Strach przed nieznajomością konsekwencji nie brania hormonów bo jednak poziom TSH rośnie od roku do poziomu 35.”

      Ja znowu miałbym obawy przed pobieraniem tych hormonów, różnimy się.

      Po odwapnieniu, likwidacji patogenów, uzupełnieniu jodu i magnezu i innych,
      Tsh wraca do normy, nie wiem kto tę normę ustalił, jak ci sami
      co cholesterol to normy są całkowicie do bani, tzn,. służą do ładowania sztucznych hormonów.

  35. avatar Ann70 29 sierpnia 2019 o 17:40

    Pepsi, ostatnio zrobiłam badanie, cholesterolu, jak myślisz trzeba coś zbijać?
    Cholesterol 190 mg/dl
    Cholesterol HDL 49,10 mg/dl
    Cholesterol LDL 110,82 mg/dl
    Trójglicerydy 150,40 mg/dl

    1. avatar Jarmush 29 sierpnia 2019 o 18:25

      A co jesz? Niby trójglicerydy w normie i niższe niż całkowity, ale zawsze dobrze byłoby zbadać cukier i insulinę na czczo, a przy okazji 25(OH)D

      1. avatar Ann70 29 sierpnia 2019 o 19:53

        Dzień zaczynam od czterech szklanek. Czwarta pełna Twoich dobroci, zielonki i algi. Post przerywany jest od 10 do 17. Jem wszystko, ale z rozsądkiem.Witamina D3 51, cukier 85, a insulina 7,70

  36. avatar fish 13 września 2019 o 11:56

    Pepsi u mamy (59lat) wyniki cholesterolu całkowitego 9,3 (3,0-5,0), cholesterol HDL 2,3 ( >1,2), cholesterol LDL 6,0 (normy nie podali), trójglicerydy 2,1 ( < 1,7), krwinki białe 3,9 (4,5-11) , Neutrocyty 1,5 (1,9-8), czy kwasy omega 3, ruch , zielona herbata i różne inne naturalne sposoby spowodują obniżenie cholesterolu? co bys jeszcze polecila ?

    1. avatar Jarmush 13 września 2019 o 12:10

      przede wszystkim bezwzględnie poleciłabym zbadanie B12, kwasu foliowego i homocysteiny, oraz cukier i insulina na czczo, oraz 25(OH)D , przeczytaj wpis, może nawet zobacz filmik w środku

      A zalecenia na już takie:
      Zaczynaj dzień od oczyszczającej wątrobę i ciało, nawadniającej i odżywiającej Kuracji 4 szklanek https://www.pepsieliot.com/prosta-terapia-4-szklanek-czyli-codzienny-rytual-oczyszczania-ciala/,

      do 4 szklanki dodatkowo pół łyżeczki Kelp This is BIO (jod) https://thisisbio.pl/kelp/3621-kelp-100-organic-180g-this-is-bio-5905344040581.html?search_query=kelp&results=6,

      Do śniadania 3 miesięczna kuracja wzmacniająca Greens & Fruits TiB https://thisisbio.pl/witaminy-i-mineraly/10-greens-fruits-90tabl-tib–5905344040000.html
      po jednej tabletce, a po śniadaniu 6000 jednostek D3, czyli 3 kapsułki D3 TiB https://thisisbio.pl/witaminy-i-mineraly/3915-witamina-d3-60kaps-tib–5905344040758.html i tę 1 K2 https://thisisbio.pl/witaminy-i-mineraly/3674-high-strength-vitamin-k2-90kaps-gg–5060040820261.html?search_query=K2&results=6 (chyba, że bierzesz warfarynę, czy coś na rozrzedzenie krwi, to wówczas nie można brać więcej niż 40 mcg K2)
      oraz 1 Omega 3 TiB https://thisisbio.pl/zdrowe-tluszcze/16-omega-3-60kaps-tib–5905344040048.html

      Na 5 dni przed badaniem 25(OH)D odstaw D3 i G&F TiB.

      Jakie masz pH moczu rano na czczo i o 12 w południe? Mamy paseczki do badania pH moczu, starczają na długo. https://thisisbio.pl/paski-ph/3730-paski-wskaznikowe-ph-45-90-100szt-tib–5905344040727.html

      Jak wypada domowy test na zakwaszenie ciała? https://www.pepsieliot.com/prosty-test-nadkwasote-raczej-niedokwasote/

      1. avatar fish 13 września 2019 o 12:50

        badanie wit D miała też (82 wynik )

        1. avatar Jarmush 13 września 2019 o 13:10

          no to metabolit D ok, może brać podtrzymująco 2000- 4000 jednostek dziennie, przykładowo co drygi dzień 2, lub 1 D3 TiB

  37. avatar Ewelina 4 października 2019 o 08:00

    Witam Pepsi Eliot mam pytanie jak obniżyć trójglicerydy.Robiłam wyniki Tsh,morfologia,glukoza,kreatynina wszystko w normie.Jedynie cholesterol 230.Cholesterol hdl 59.54.Cholesterol nie hdl 169.30 Cholesterol ldl 108.66 trojglicerydy 303.20.Dodam,ze wit D3 wynik 18 a norma zaczynała sie od 35.Bardzo prosze o poradę

    1. avatar Jarmush 4 października 2019 o 09:35

      zbadaj jeszcze cukier i insulinę na czczo, bo często insulinooporność idzie w parze z takimi trójglicerydami.
      Na już takie zalecenia i badanie profilu lipidowego, oraz 25(OH)D za 2 miesiące, na 5 dni przed badaniem odstaw D3. Przydałoby się jeszcze badanie B12, kwasu foliowego i homocysteiny.

      Zaczynaj dzień od oczyszczającej wątrobę i ciało, nawadniającej i odżywiającej Kuracji 4 szklanek https://www.pepsieliot.com/prosta-terapia-4-szklanek-czyli-codzienny-rytual-oczyszczania-ciala/, z dodatkową porcją, kopiata łyżka stołowa Hemp Protein This is BIO https://thisisbio.pl/konopie-hemp/138-hemp-protein-100-organic-210g-this-is-bio-5905344040215.html

      Do śniadania 3 miesięczna kuracja wzmacniająca Greens & Fruits TiB https://thisisbio.pl/witaminy-i-mineraly/10-greens-fruits-90tabl-tib–5905344040000.html
      po jednej tabletce, a po śniadaniu 2 D3+K2 TiB https://thisisbio.pl/witaminy-i-mineraly/70-vitamin-d3k2-90tabl-tib—5905344040154.html, i dodatkpwo 3 kapsułki D3 TiB https://thisisbio.pl/witaminy-i-mineraly/3915-witamina-d3-60kaps-tib–5905344040758.html?search_query=D3&results=8
      oraz 1 Omega 3 TiB https://thisisbio.pl/zdrowe-tluszcze/16-omega-3-60kaps-tib–5905344040048.html polepszy wchłanianie D3 i obniży poziom trójglicerydów.
      Zbadaj też TSH, pozostałe hormony tarczycy i przeciwciała

      nie jestem lekarzem, serdecznie Cię pozdrawiam

  38. avatar Graża 5 grudnia 2019 o 21:47

    Dzień dobry,
    kochani skarbnica wiedzy- dziekuję i mam prośbę, muszę ruszyć z mężem, zaczelismy od badań i szok, pierwsze TG 730, kolejne po ok 4 miesiącach ( w tym czasie biorezonans ) spadek do 575. Ma 44 lata, ok 172 cm wzrostu i waży 88 – troche misio z brzuszkiem, pracoholik, mało sportu, za to piwko i fajeczki 🙁 , oststnio troszke sie uspokoił 🙂
    pozostałe badania :
    kw moczowy 7,6 – podwyższony ( było 8), cholesterol w normie 184, TSH, FT3 i FT4 w normie chociaż badanie USG tarczycy: echogenicznośc tarczycy oniżona, nieco niejednorodna z zaznaczonymm podścieliskiem – podejrzenie AZS.
    Mąż nie uznaje leków, ale powiedział , że chętnie podejmie się leczenia naturalnie, i suplementami ( ja już szczęsliwie korzystam od Was ).
    Ostatnio mąż jest bardzo nerwowy, szybko się męczy, bolą go ramiona ( mięsnie chyba , bo mówi , że czuje zerwane ręce,) oraz kolana.
    Na palcu ręki od lat na taką jakby ranę, pekająca skóra, bolesną i swędzącą.
    Pozdrawim serdecznie i dajcie znać co robić po koleji..

    1. avatar Jarmush 6 grudnia 2019 o 07:37

      w weekend Ci odpowiem, pozdrawiam Was

  39. avatar Graża 20 grudnia 2019 o 16:17

    Witaj, przeczytałam twój załacznik o naturalnych sposobach obnizenia TG.
    Chce zakupic mążowi troche suplementów i np. nie wiem jaką dawke koenzymu powiniem brać. Prośba o doradzenie. Pzdr

  40. avatar joap 19 maja 2020 o 19:07

    Pepsi jak myslisz co tu zrobić, zrobiłam Cholesterol wyszło 253,9
    Hdl 77,3
    Nie Hdl 176,6
    Ldl 146,36
    Trójglicerydy 151,2
    Do tego ciagle podwyższone tsh, teraz 5!
    :/
    Dziekuje
    Ps. A co myślisz o straszliwie podwyższonych próbach wątrobowych i bardzo złym samopoczuciu po zentelu? Jak to interpretować?

    1. avatar Jarmush 19 maja 2020 o 19:54

      Musisz stosować inne środki do pozbywania się z pasożytów, robisz regularnie 4 szklanki?
      Wyniki cholesterolu nie są aż tak ważne, jaki masz poziom B12, kwasu foliowego i homocysteiny, gdyż własnie ona jest znacznie silmniejszym markerem zapalnym niż cholesterol. Jaki cukier i insulina na czczo, to ważne przy podniesionych trójglicerydach, fakt, że malutko, ale to trzeba sprawdzić, No i masz niedoczynność tarczycy, a jakie są przeciwciała? Hashimoto wykluczone?

      Przydałyby się więc jeszcze inne badania, oprócz tarczycowych,  i lipidów, https://www.pepsieliot.com/lista-podstawowych-badan-ktore-pomoga-ci-ruszyc-ze-skrzyzowania/

      Zalecania suplementacja
      Przed śniadaniem:
      Zaczynasz dzień od oczyszczająco/odżywiającej kuracji 4 szklanek 
      https://www.pepsieliot.com/prosta-terapia-4-szklanek-czyli-codzienny-rytual-oczyszczania-ciala/

      Jeśli nie brałaś nigdy alg, do 4 szklanki zacznij 4 greens This is BIO brać od 1/4łyżeczki i sukcesywnie zwiększaj o 1/4 łyżeczki. Jeśli nie masz  bio zielonych liści, do 4 szklanki dodawaj Kale(jarmuż ) This is BIO, lub szpinak This is BIO. 

      do 4 szklanki dodatkowo pół łyżeczki Kelp This is BIO (jod) https://thisisbio.pl/kelp/3621-kelp-100-organic-180g-this-is-bio-5905344040581.html
      Opcjonalnie do 4 szklanki kopiatą łyżeczkę Maca https://thisisbio.pl/maca/101-maca-100-organic-110g-this-is-bio-5905344040178.html
      Drugą szklanką popij 1 foliany TiB https://thisisbio.pl/witaminy-i-mineraly/3922-foliany-90kaps-tib–5905344040734.html

      Uwaga: Przy wysokiej HOMOCYSTEINIE

      Wraz z drugą szklanką właśnie szczególnie ważne są 1 foliany TiB https://thisisbio.pl/witaminy-i-mineraly/3922-foliany-90kaps-tib–5905344040734.html
      oraz 1 B12 G&G https://thisisbio.pl/witaminy-i-mineraly/2498-sublingual-vitamin-b12-50g-gg–5060040820117.html

      WAŻNE, przy podwyższonej homocysteinie po kuracji G&F TiB/B12 i Folianami TiB za 2 miesiące ponów badanie homocysteiny, i zrób jeszcze kwas foliowy i B12, na 5 dni przed badaniem odstaw suplemntację.

      Teraz do zera zszedł Greens & Fruits TiB i przez pewien czas go nie będzie, zamiast bierz B comlex z niacyną (jeśli obawaisz się flesza podziel kapsułkę na 2 lub 3 części i połykaj w różnych porach dnia, można otwierać kapsułki) https://thisisbio.pl/witaminy-i-mineraly/2183-super-balanced-b-complex-50-w-niacin-120kaps-gg-5060040826256.html

      lub bez niacyny https://thisisbio.pl/witaminy-i-mineraly/2496-sub-lingual-vitamin-b-complex-50g-gg-5060040820216.html

      Chlorek magnezu TiB https://thisisbio.pl/cialo-twarz/2165-chlorek-magnezu-900g-tib–5905344040246.html używaj jako oliwa magnezowa (trochę rozrób z wodą) i smaruj nadgarstki, kostki i łydki, oraz wieczorem do kąpieli.

      Wraz z drugą szklanką bierz albo płaską łyżeczkę jabłczanu magnezu TiB https://thisisbio.pl/witaminy-i-mineraly/2494-jablczan-magnezu-90g-tib–5905344040277.html, albo 2 kapsułki cytrynianu magnezu TiB https://thisisbio.pl/witaminy-i-mineraly/3923-magnez-cytrynian-90kaps-tib–5905344040765.html

      Jeśli nie jesz nabiału, bo jest silnym alergenem, ale ma dużo wapnia, bierz także 2 kapsułki cytrynianu wapnia G&G https://thisisbio.pl/witaminy-i-mineraly/3318-calcium-citrate-100mg-120kaps-gg–5060040827079.html Ważne żeby brać ten wapń przy suplementacji magnezu.

      Na marginesie.
      Jeśli masz zaparcia wg Lasta i dr Sircusa możesz użyć do drugiej szklanki chlorku magnezu , pomimo, że ma przeznaczenie do użytku zewnętrznego. Łyżeczka do 2 szklanki wody z cytryną, dawkowanie dobierz do siebie, czy pełniejsza, czy mniej pełna. Nie jestem lekarzem i to nie jest porada, tylko sugestia ww naturopatów.

      Do śniadania:
      1-2 kapsułek cynku do śniadania  https://thisisbio.pl/witaminy-i-mineraly/3929-cynk-60kaps-tib–5905344040741.html  wraz z 1 tabletką Greens & Fruits TiB  https://thisisbio.pl/witaminy-i-mineraly/10-greens-fruits-90tabl-tib-5905344040000.html
      cynk jest antagonistą miedzi, możesz nosić bransoletkę i/albo jeść suszone owoce, daktyle, rodzynki

      Po śniadaniu:
      Bierz 8 kapsułek D3 TiB https://thisisbio.pl/witaminy-i-mineraly/3915-witamina-d3-60kaps-tib–5905344040758.html wraz z 2 kapsułkami K2 https://thisisbio.pl/witaminy-i-mineraly/3933-witamina-k2-60kaps-tib–5905344040789.html
      oraz 1 Omega 3 TiB https://thisisbio.pl/zdrowe-tluszcze/16-omega-3-60kaps-tib–5905344040048.html

      Chodzi o to, aby szybko podbić metabolit D do górnej granicy. Na 5 dni przed badaniem 25(OH)D odstaw suplementy! Gdy podejdzie do góry, przejdź na dawkę podtrzymującą, np. połowa z tego 4000 jednostek D3 (2 kapsułki D3 TiB) i 1 K2 TiB

      Popołudniu:

      Selen 1 kapsułka https://thisisbio.pl/witaminy-i-mineraly/3930-selen-60kaps-tib–5905344040772.html (po zbadaniu poziomu selenu być może należy brać 2 kapsułki), nie łącz wyizolowanego selenu z cynkiem, bo też są antagonistami, co jest dziwne, bo w naturze występują często razem w pokarmach, ale natura rządzi się innymi prawami), ale bierz go z 1 naturalną witaminą E G&G  https://thisisbio.pl/witaminy-i-mineraly/2530-vitamin-e-400iu-natural-bursztynian-120kaps-gg–5060040826713.html jest jeszcze druga tej firmy, też naturalna
      i 1 C – 0,5 – 1 gram, np. kwas askorbinowy lub porcja Liposomalu C TiB https://thisisbio.pl/witaminy-i-mineraly/2512-liposomal-vitamin-c-250ml-tib–5905344040321.html

      KALIBRACJA (wykonujesz ją w razie nasilenia stanów zapalnych nie częściej niż 1 raz w miesiącu)
      kalibracja kwasem askorbinowym  https://thisisbio.pl/witaminy-i-mineraly/1685-witamina-c-kwas-l-askorbinowy-170g-tib-254475917398.html, na podstawie protokołu witaminowego dr. Cathcarta:
      Idziesz do sklepu o nazwie Hipermarket i kupujesz dużo (4 kg, lub więcej) pomarańczy. W Lidlu są bio. Następnie wyciskasz (może być ręczna wyciskarka) z nich sok. Na każde pół szklanki dodajesz łyżeczkę kwasu askorbinowego. Podajesz ten specyfik osobie co pół godziny aż do wystąpienia biegunki. To jest właśnie ten próg jelitowy. Cała sztuka polega na systematycznym dozowaniu witaminy C z sokiem co 20-30 minut, ponieważ jest to okres pół-rozpadu.
      Następnie należy przyjmować codziennie ok. 2 gramy kwasu askorbinowego TiB, lub 1 Witamina C 1000 + TiB

      Jod
      Przy selenie konieczne jest branie jodu.
      Należy dla bezpieczeństwa podawać płyn Lugola ( w aptece) przez skórę robiąc plamę o średnicy około 3 cm z 2-3 kropel płynu Lugola i ponowić po całkowitym wchłonięciu (czyli gdy zniknie brązowa plama)
      albo bardzo dobra opcja co już doradziłam wyżej, bierz Kelp BIO
      dodajesz pół łyżeczki do 4 szklanki w kuracji 4 szklanek 

      Bierz probiotyki
      https://thisisbio.pl/trawienie/3664-saccharomyces-boulardii-60kaps-gg–5060040820322.html?search_query=probiotyki&results=3
      Jeśli nie decydujesz się na kurację 4 szklanek, która zawiera w sobie szklankę z magnezem i tak powinnaś brać magnez. https://thisisbio.pl/witaminy-i-mineraly/3923-magnez-cytrynian-90kaps-tib–5905344040765.html?search_query=magnez&results=94

      Bierz chlorellę, albo stosuj właśnie terapię 4 szklanek, tam w 4 są algi
      Terapia oczyszczająca i odżywiająca 4 szklanek.  https://www.pepsieliot.com/prosta-terapia-4-szklanek-czyli-codzienny-rytual-oczyszczania-ciala/ Jeśli nie brałaś nigdy alg, do 4 szklanki zacznij 4 greens This is BIO brać od 1/4łyżeczki i sukcesywnie zwiększaj o 1/4 łyżeczki. Jeśli nie masz  bio zielonych liści, do 4 szklanki dodawaj Kale(jarmuż ) This is BIO, lub szpinak This is BIO. Jeśli obawiasz się goitrogenes w krzyżowatych, nie jedz jarmużu i brokułow surowych, tylko lekko sparowanaych.

      Nie denerwuj się byle czym, rozważ jakieś suplementy na nadnercza, dlatego na już zalecam kurację do śniadania 1 Greens & Fruits TiB  https://thisisbio.pl/witaminy-i-mineraly/10-greens-fruits-90tabl-tib-5905344040000.html zawierający bardzo dużo minerałów i witamin, w tym z grupy B., co już zaleciłam na początku.

      Usprawnij pracę jelit, zero wzdęć (pozbądź się dysbiozy i przeciekania jelit) – zakwaś żołądek, poniżej prosty test na ilość kwasu w żołądku

      WYPIJASZ 3/4 szklanki wody z płaską łyżeczką sody oczyszczonej
      Czasy „odbicia”:
      Jeśli odbije Ci się jeszcze podczas picia mikstury, to nadkwasota. Małe prawdopodobieństwo, ale oczywiście istnieje.
      Jeśli do 40 sek po wypiciu: nadkwasota (im bliżej 40 sek tym mniejsza)
      Jeśli zmieścisz się w czasie 40 – 90 sek, oznacza to dobre zakwaszenie żołądka
      Jeśli od 90 do 3 minut, to słabe (im bliżej 3 minut, tym gorzej)
      Jeśli nie bekniesz powyżej 180 sek lub wcale, co się też zdarza, yyy … nie jest dobrze.
      Co robić więc?
      PICIE rozwodnionego soku z cytryny lub octu jabłkowego, lub wprowadzenie tak zwanego „gorzkiego trawienia” zwykle dobrze sprawdza się w łagodnych przypadkach niedokwasoty.
      Słabo zakwaszony żołądek plus nietolerancja glutenu zwykle jest przyczyną przeciekania jelit. Nie dopuść do tego, bo skutkiem tego mogą być choroby autoimmunologiczne, w tym właśnie Hashimoto.
      Nie jestem lekarzem, nie mogę radzić, należy więc wszystko skonsultować z pracownikiem służby zdrowia
      <3

      1. avatar joap 20 maja 2020 o 07:37

        Pepsi Dziekuje za Twoja odpowiedz. Szklanki właśnie zaczęłam dopiero, teraz muszę porobić te wszystkie badania. Himocysteine robiłam Rok temu, była 7,9. Teraz na te badania dał mi endo skierowanie. Anty tpo mam 307. Wychodzi chyba hashimoto ale nikt mi tego nie potwierdził:/

        1. avatar Jarmush 20 maja 2020 o 11:37

          to badanie przeciwciał dużo mówi

      2. avatar joap 20 maja 2020 o 07:43

        Czy mikro odbicia po sodzie sie liczą czy musi sie odbić konkret?:)

        1. avatar Jarmush 20 maja 2020 o 11:37

          konkret

      3. avatar joap 21 maja 2020 o 20:25

        Pepsi nie otwiera mi sie zaden z linków, które mi podesłałeś, jesli są to produktu tib to znajde, czy linki do artykułów?Ścisk

        1. avatar Jarmush 22 maja 2020 o 05:43

          Nowe linki i rozpiska, mam nadzieję że zadziała, jak nie to o 9 jest informatyk

          Musisz stosować inne środki do pozbywania się z pasożytów, robisz regularnie 4 szklanki?
          Wyniki cholesterolu nie są aż tak ważne, jaki masz poziom B12, kwasu foliowego i homocysteiny, gdyż własnie ona jest znacznie silmniejszym markerem zapalnym niż cholesterol. Jaki cukier i insulina na czczo, to ważne przy podniesionych trójglicerydach, fakt, że malutko, ale to trzeba sprawdzić, No i masz niedoczynność tarczycy, a jakie są przeciwciała? Hashimoto wykluczone?

          Przydałyby się więc jeszcze inne badania, oprócz tarczycowych,  i lipidów, https://www.pepsieliot.com/lista-podstawowych-badan-ktore-pomoga-ci-ruszyc-ze-skrzyzowania/ 

          Zalecania suplementacja
          Przed śniadaniem:
          Zaczynasz dzień od oczyszczająco/odżywiającej kuracji 4 szklanek 
          https://www.pepsieliot.com/prosta-terapia-4-szklanek-czyli-codzienny-rytual-oczyszczania-ciala/

          Jeśli nie brałaś nigdy alg, do 4 szklanki zacznij 4 greens This is BIO https://thisisbio.pl/superfoods/24-4greens-100-organic-110g-this-is-bio–5905344040093.html
          brać od 1/4łyżeczki i sukcesywnie zwiększaj o 1/4 łyżeczki. Jeśli nie masz  bio zielonych liści, do 4 szklanki dodawaj Kale(jarmuż ) This is BIO, lub szpinak This is BIO. 

          do 4 szklanki dodatkowo pół łyżeczki Kelp This is BIO (jod) https://thisisbio.pl/kelp/3621-kelp-100-organic-180g-this-is-bio-5905344040581.html

          Opcjonalnie do 4 szklanki kopiatą łyżeczkę Maca This is BIO https://thisisbio.pl/maca/101-maca-100-organic-110g-this-is-bio-5905344040178.html
          Drugą szklanką popij 1 foliany TiB https://thisisbio.pl/witaminy-i-mineraly/3922-foliany-90kaps-tib–5905344040734.html

          Uwaga: Przy wysokiej HOMOCYSTEINIE  

          Wraz z drugą szklanką właśnie szczególnie ważne są 1 foliany TiB https://thisisbio.pl/witaminy-i-mineraly/3922-foliany-90kaps-tib–5905344040734.html oraz 1 B12 https://thisisbio.pl/witaminy-i-mineraly/2498-sublingual-vitamin-b12-50g-gg–5060040820117.html

          WAŻNE, przy podwyższonej homocysteinie po kuracji G&F TiB/B12 i Folianami TiB za 2 miesiące ponów badanie homocysteiny, i zrób jeszcze kwas foliowy i B12, na 5 dni przed badaniem odstaw suplemntację.

          Teraz do zera zszedł Greens & Fruits TiB i przez pewien czas go nie będzie (w czerwcu będzie) , zamiast bierz B comlex z niacyną (jeśli obawaisz się flesza podziel kapsułkę na 2 lub 3 części i połykaj w różnych porach dnia, można otwierać kapsułki) https://thisisbio.pl/witaminy-i-mineraly/2183-super-balanced-b-complex-50-w-niacin-120kaps-gg-5060040826256.html

          lub bez niacyny https://thisisbio.pl/witaminy-i-mineraly/2496-sub-lingual-vitamin-b-complex-50g-gg-5060040820216.html

          Chlorek magnezu TiB https://thisisbio.pl/cialo-twarz/2165-chlorek-magnezu-900g-tib–5905344040246.html używaj jako oliwa magnezowa (trochę rozrób z wodą) i smaruj nadgarstki, kostki i łydki, oraz wieczorem do kąpieli. 

          Wraz z drugą szklanką bierz albo płaską łyżeczkę jabłczanu magnezu TiB https://thisisbio.pl/witaminy-i-mineraly/2494-jablczan-magnezu-90g-tib–5905344040277.html
          , albo 2 kapsułki cytrynianu magnezu TiB https://thisisbio.pl/witaminy-i-mineraly/3923-magnez-cytrynian-90kaps-tib–5905344040765.html

          Jeśli nie jesz nabiału, bo jest silnym alergenem, ale ma dużo wapnia, bierz także 2 kapsułki cytrynianu wapnia G&G https://thisisbio.pl/witaminy-i-mineraly/3318-calcium-citrate-100mg-120kaps-gg–5060040827079.html
          Ważne żeby brać ten wapń przy suplementacji magnezu, gdy dieta jest nisko wpaniowa

          Na marginesie.
          Jeśli masz zaparcia wg Lasta i dr Sircusa możesz użyć do drugiej szklanki chlorku magnezu , pomimo, że ma przeznaczenie do użytku zewnętrznego. Łyżeczka do 2 szklanki wody z cytryną, dawkowanie dobierz do siebie, czy pełniejsza, czy mniej pełna. Nie jestem lekarzem i to nie jest porada, tylko sugestia ww naturopatów. 

          Do śniadania:
          1-2 kapsułek cynku https://thisisbio.pl/witaminy-i-mineraly/3929-cynk-60kaps-tib–5905344040741.html do śniadania   wraz z 1 tabletką Greens & Fruits TiB https://thisisbio.pl/witaminy-i-mineraly/10-greens-fruits-90tabl-tib-5905344040000.html
          cynk jest antagonistą miedzi, możesz nosić bransoletkę i/albo jeść suszone owoce, daktyle, rodzynki

          Po śniadaniu:
          Bierz 8 kapsułek D3 TiB https://thisisbio.pl/witaminy-i-mineraly/3915-witamina-d3-60kaps-tib–5905344040758.html wraz z 2 kapsułkami K2 https://thisisbio.pl/witaminy-i-mineraly/3933-witamina-k2-60kaps-tib–5905344040789.html
          oraz 1 Omega 3 TiB https://thisisbio.pl/zdrowe-tluszcze/16-omega-3-60kaps-tib–5905344040048.html

          Chodzi o to, aby szybko podbić metabolit D do górnej granicy. Na 5 dni przed badaniem 25(OH)D odstaw suplementy! Gdy podejdzie do góry, przejdź na dawkę podtrzymującą, np. połowa z tego 4000 jednostek D3 (2 kapsułki D3 TiB) i 1 K2 TiB

          Popołudniu:

          Selen 1 kapsułka https://thisisbio.pl/witaminy-i-mineraly/3930-selen-60kaps-tib–5905344040772.html  (po zbadaniu poziomu selenu być może należy brać 2 kapsułki), nie łącz wyizolowanego selenu z cynkiem, bo też są antagonistami, co jest dziwne, bo w naturze występują często razem w pokarmach, ale natura rządzi się innymi prawami), ale bierz go z 1 naturalną witaminą E G&G https://thisisbio.pl/witaminy-i-mineraly/2530-vitamin-e-400iu-natural-bursztynian-120kaps-gg–5060040826713.html jest jeszcze druga tej firmy, też naturalna
          i 1 C – 0,5 – 1 gram, np. kwas askorbinowy lub porcja Liposomalu C TiB https://thisisbio.pl/witaminy-i-mineraly/2512-liposomal-vitamin-c-250ml-tib–5905344040321.html

          KALIBRACJA (wykonujesz ją w razie nasilenia stanów zapalnych nie częściej niż 1 raz w miesiącu)
          kalibracja kwasem askorbinowym https://thisisbio.pl/witaminy-i-mineraly/1685-witamina-c-kwas-l-askorbinowy-170g-tib-254475917398.html, na podstawie protokołu witaminowego dr. Cathcarta:
          Idziesz do sklepu o nazwie Hipermarket i kupujesz dużo (4 kg, lub więcej) pomarańczy. W Lidlu są bio. Następnie wyciskasz (może być ręczna wyciskarka) z nich sok. Na każde pół szklanki dodajesz łyżeczkę kwasu askorbinowego. Podajesz ten specyfik osobie co pół godziny aż do wystąpienia biegunki. To jest właśnie ten próg jelitowy. Cała sztuka polega na systematycznym dozowaniu witaminy C z sokiem co 20-30 minut, ponieważ jest to okres pół-rozpadu.
          Następnie należy przyjmować codziennie ok. 2 gramy kwasu askorbinowego TiB, lub 1 Witamina C 1000 + TiB

          Jod
          Przy selenie konieczne jest branie jodu.
          Należy dla bezpieczeństwa podawać płyn Lugola ( w aptece) przez skórę robiąc plamę o średnicy około 3 cm z 2-3 kropel płynu Lugola i ponowić po całkowitym wchłonięciu (czyli gdy zniknie brązowa plama)
          albo bardzo dobra opcja co już doradziłam wyżej, bierz Kelp BIO https://thisisbio.pl/kelp/3621-kelp-100-organic-180g-this-is-bio-5905344040581.html

          dodajesz pół łyżeczki do 4 szklanki w kuracji 4 szklanek 

          Bierz probiotyki https://thisisbio.pl/trawienie/3664-saccharomyces-boulardii-60kaps-gg–5060040820322.html

          Jeśli nie decydujesz się na kurację 4 szklanek, która zawiera w sobie szklankę z magnezem i tak powinnaś brać magnez.  https://thisisbio.pl/witaminy-i-mineraly/3923-magnez-cytrynian-90kaps-tib–5905344040765.html

          Bierz chlorellę, albo stosuj właśnie terapię 4 szklanek, tam w 4 są algi
          Terapia oczyszczająca i odżywiająca 4 szklanek. https://www.pepsieliot.com/prosta-terapia-4-szklanek-czyli-codzienny-rytual-oczyszczania-ciala/ Jeśli nie brałaś nigdy alg, do 4 szklanki zacznij 4 greens This is BIO brać od 1/4łyżeczki i sukcesywnie zwiększaj o 1/4 łyżeczki.

          Jeśli nie masz  bio zielonych liści, do 4 szklanki dodawaj Kale(jarmuż ) This is BIO https://thisisbio.pl/jarmuz/3286-kale-jarmuz-100-organic-110g-this-is-bio–5905344040451.html, lub szpinak This is BIO. https://thisisbio.pl/szpinak/3287-spinach-szpinak-100-organic-110g-this-is-bio–5905344040475.html
          Jeśli obawiasz się goitrogenes w krzyżowatych, nie jedz jarmużu i brokułow surowych, tylko lekko sparowanych. 

          Nie denerwuj się byle czym, rozważ jakieś suplementy na nadnercza, dlatego na już zalecam kurację do śniadania 1 Greens & Fruits TiB https://thisisbio.pl/witaminy-i-mineraly/10-greens-fruits-90tabl-tib-5905344040000.html zawierający bardzo dużo minerałów i witamin, w tym z grupy B., co już zaleciłam na początku.

          Usprawnij pracę jelit, zero wzdęć (pozbądź się dysbiozy i przeciekania jelit) – zakwaś żołądek, poniżej prosty test na ilość kwasu w żołądku

          WYPIJASZ 3/4 szklanki wody z płaską łyżeczką sody oczyszczonej
          Czasy „odbicia”:
          Jeśli odbije Ci się jeszcze podczas picia mikstury, to nadkwasota. Małe prawdopodobieństwo, ale oczywiście istnieje.
          Jeśli do 40 sek po wypiciu: nadkwasota (im bliżej 40 sek tym mniejsza)
          Jeśli zmieścisz się w czasie 40 – 90 sek, oznacza to dobre zakwaszenie żołądka
          Jeśli od 90 do 3 minut, to słabe (im bliżej 3 minut, tym gorzej)
          Jeśli nie bekniesz powyżej 180 sek lub wcale, co się też zdarza, yyy … nie jest dobrze.
          Co robić więc?
          PICIE rozwodnionego soku z cytryny lub octu jabłkowego, lub wprowadzenie tak zwanego „gorzkiego trawienia” zwykle dobrze sprawdza się w łagodnych przypadkach niedokwasoty.
          Słabo zakwaszony żołądek plus nietolerancja glutenu zwykle jest przyczyną przeciekania jelit. Nie dopuść do tego, bo skutkiem tego mogą być choroby autoimmunologiczne, w tym właśnie Hashimoto.
          Nie jestem lekarzem, nie mogę radzić, należy więc wszystko skonsultować z pracownikiem służby zdrowia 
          <3>

          1. avatar joap 23 maja 2020 o 11:23

            Działa:) Dzieki!

  41. avatar joap 19 maja 2020 o 19:13

    Aha, do tego spora egzema na szyi, wzdłuż linii włosów :/

  42. avatar Renata 4 września 2020 o 04:53

    Pepsi, dorosły mężczyzna (chłop 195cm wzrostu i 120 kg wagi), wyniki: nie-hdl 171 mg/dl (dla normy 145mg/mg), LDL 154mg/dl (norma 116 mg/dl), trójglicerydy 113mg/dl.
    Mąż nie robi 4 szklanek, ale popija z rana szklanką wody cytrynian magnezu, a potem robię Mu szejka 4 greens ze szpinakiem, selerem naciowym, jabłkiem. Bierze D3K2 do ssania, 2 pastylki dziennie. Mam Omegę 3, sama biorę 1-2 dziennie, ale ile Jemu podawać? Kupić żurawinę do szejka?

    Wszystko mam TiB.
    Buźka

    1. avatar Jarmush 4 września 2020 o 05:37

      ważniejsze od lipidów będą badania B12, kwas foliowy i homocysteina (ekstremalnie ważny marker zapalny) oraz niech zbada przy okazji 25(OH)D ale przed badaniem niech odstawi D3 i B complex.
      Dołożyłabym do jego suplementacji 1 B complex G&G do śniadania (jeśli nie obawia się flesza, to z niacyną, jak tak to z nikotynamidem, bo nie ma wtedy flesza), 1 Omega 3 TiB razem z D3 +K2 TiB do ssania wystarczy. Do szejka możesz mu dodawać jakąś naturalną C z naszych proszków, porzeczka, czy camu camu, czy żurawina, co wolisz. pozdrawiam

      1. avatar Renata 11 września 2020 o 15:26

        Dziękuję ♥ a zamiast B Complex może pobrać Greens&Fruits? Badania zrobimy, jak wróci z morza. Buziaki!

        1. avatar Jarmush 11 września 2020 o 20:02

          jak macie to niech bierze, ale co z przerostem Candida i nikotynamidem?

  43. avatar Gośka 24 września 2021 o 06:19

    Pepsi, czy masz jakiś suplement na obniżenie trójglicerydów?

  44. avatar Marat 24 września 2021 o 14:45

    Pepsiaczku, a hipercholesterolemia rodzinna (l.30) i insulinooporność – tak samo postępować jak napisałaś w poście ?

    1. avatar Pepsi Eliot 24 września 2021 o 14:53

      jaka insulina na czczo? jaki cholesterol? <3

      1. avatar Marat 24 września 2021 o 16:00

        Cholesterol całkowity – 322 mg/dl
        Cholesterol HDL – 66,00 mg/dl
        Cholesterol nie-HDL – 256,00 mg/dl
        Cholesterol LDL – 237,80 mg/dl
        Trójglicerydy – 91 mg/dl
        Insulina – 85,7 µIU/ml

        1. avatar Pepsi Eliot 24 września 2021 o 20:15

          Insulina na czczo taka wysoka? A jaki cukier na czczo? Mało HDL

          1. avatar Marat 25 września 2021 o 11:04

            tak, taka wysoka na czczo. Glukoza – 103 mg/dl.

  45. avatar Monika 24 września 2021 o 15:09

    A u mnie kardiolog gdy poszłam.z wysokim ciśnieniem echo ekg dobre trójglicerydy dobre stwierdził Sympatyktonie. Nerwica. Co robić 4 szklanki i twoje suplementy biorę. Mam 53 lata 52 kg 167 cm .

    1. avatar Pepsi Eliot 24 września 2021 o 20:32

      Nerwica serca, też związana z wiekiem. Oddechy. Wagę masz dobrą. jakie TSH? Nie ma nadczynności? Jaki lipidogram?

      1. avatar Monika 25 września 2021 o 13:37

        Trójglicerydy dobre cholesterol tr8che podwyższony ekg i echo dobre skoki ciśnienia zawroty głowy ciągle chce mi się płakać. Oczywiście sali mi na ciśnienie i Psychotrop. Biorę sporo magnezu wapń sezam jem G @ F kwasy omega cynk .Usg jamy brzusznej pilup na wątrobie i zlogi i kamyki w pęcherzyki żółciowym które kazano mi usunąć laparoskopowo
        .Ths tarczycy ok guzki. Ciągle lęki spocone dłonie badania krwi i moczu ok ..stresy mam duże.nie wiem może to hormony kobiece robi mi się słabo i gorąco też czasami zimno.janie wiem jak z tym żyć.? Proszę o pomoc.

        1. avatar Pepsi Eliot 25 września 2021 o 17:25

          w jakim jesteś wieku? Jakie TSH?

          1. avatar Monika 25 września 2021 o 19:19

            53 lata tsh dobre.

          2. avatar Pepsi Eliot 25 września 2021 o 21:11

            Jakie TSH, pomimo, że dobre podaj. To są zaburzenia około-menopauzalne zapewne. Czy kamyki w pęcherzyku były cholesterolowe? Oczyściłaś drogi żółciowe z pasożytów? Może przeczytaj ten artykuł: https://www.pepsieliot.com/oczyszczanie-ciala/17588/przywry-glisty-i-inne-pasozyty-w-drogach-zolciowych-czy-to-moga-byc-twoje.html

  46. avatar renniaa 24 września 2021 o 17:57

    Po jakim czasie „przykładnego prowadzenia się” (bez smażonego, bez węglowodanów, ze sportem, z 4 szklankami) można liczyć na obniżenie trójglicerydów?

    1. avatar Pepsi Eliot 24 września 2021 o 20:14

      z Omega 3 TiB, za miesiąc,

  47. avatar Kasia Oktaba 25 września 2021 o 09:21

    Pepsi, mam trójglicerydy 40, czyli niedożywiona ? jak mogę podnieść wynik w zdrowy sposób ? Czego jeść więcej? Dziękuje ?

    1. avatar Pepsi Eliot 25 września 2021 o 17:27

      Co jesz? A jaką masz morfologię? Nie martw się, są też stwierdzenia (China Study T. Campbell) powiedziałby, że to jak najbardziej ok.

  48. avatar Michau 14 listopada 2021 o 06:59

    Siemano Pepsi, czy wysyłacie towar z waszego sklepu do Anglii? Pisałem do obsługi zamówień ale nie odpisali. Z góry dzięki za odpowiedź 😉 Pozdro

    1. avatar Pepsi Eliot 14 listopada 2021 o 12:36

      Wysyłamy Michau za granicę, a najczęściej do UK, przepraszam w ich imieniu. Zadzwoń jutro do sklepu poń-piat 8-16 z pewnością wszystko się wyjaśni. Możesz też dokonać symulacji zamówienia, podając adres docelowy, otrzymasz koszt przesyłki Póki co niestety nie obowiązuje zasada, że od 59 zeta zamówienia wysyłka jest za friko, tylko na terenie kraju zwanego Polską 🙂 pozdro2

      1. avatar Michau 14 listopada 2021 o 19:43

        Dzieki, jestes git ?

  49. avatar Adam 3 czerwca 2022 o 13:31

    Pepsi i Grzegorzu Adamie,

    mężczyzna 56 lat, cholesterol całkowity 321 mg/dl, HDL 24 ml/dl, nie-HDL 297 mg/dl oraz trójglicerydy 4000 mg/dl. ALAT, ASPAT i bilirubina w normie. Morfologia też ok. Kwas moczowy w normie choć przy górnej granicy. Witamina D tylko 17 przy normie od 35-80. Wzrost ok. 176cm, waga 82 kg. Grupa krwi A z plusem.

    Przebyte ostre zapalenie trzustki ok. 30 roku życia, wycięty woreczek żółciowy. Potem długotrwała dieta o m.in. marchewce i rybie (wszystko bez przypraw) przez około 2-3 lata.

    Palący, nie pijący (choć kawę pije litrami). Rozpoczął leczenie medycyną chińską. Do tego stosuje witaminy: ADEK, D3, B complex, cynarex, cytrynian magnezu, suplementy na cholesterol, zdrowe tłuszcze, wit. C, zioła szwedzkie, luteinę (wzrok pogarsza się wieczorem), enzymy trawienne, różne zioła i ocet jabłkowy.

    Wyniki trójglicerydów skaczą jak chcą. Raz jest 700, raz 4000, innym 1300, a jeszcze innym 900. Badania są robione średnio co 3 tygodnie na czczo.

    Jeśli chodzi o dietę to próbował już PALEO, niskotłuszczowej, aktualnie kończy I fazę FODMAP.
    Nie służy mu dużo surowego i typowa dieta roślinna, na tłuszczach czuje się dobrze. Nic jednak nie dało trwałego efektu.

    Jest wyczulony na niezdrowe pokarmy i konserwanty żywności. Odpowiada na nie natychmiastową zgagą i bólem żołądka i jelit. Lubi dużo jeść. Może przejść na każdą dietę, ale nie zrezygnuje z papierosów, bo jak twierdzi to może jeszcze bardziej go osłabić.

    Najgorsze stresy w życiu ma już za sobą, jednak ich skutki ciągną się do dnia dzisiejszego co nie pozwala ruszyć z tzw. skrzyżowania. Chodzi spać późno i wstaje wcześniej. Sport uprawia tylko raz w tygodniu plus rower w sezonie. Osoba nerwowa, oceniająca i uparta. Ta ostatnia cecha pozwala na ciągłe poszukiwanie złotego środka i testowanie diet i suplementów, aby pomóc sobie w tym schorzeniu, którego głównym skutkiem jest silne osłabienie w ciągu dnia, czyli nagła potrzeba snu i opadanie z sił. Trwa to 2-3 h i potem energia znów napływa. Częste bóle nóg, barków i ramion oraz wędrujące infekcje z czerwonymi plamami/krostkami, które pojawiają się na czole i na skórze głowy.

    Na stałe wyeliminowane jedzenie z konserwantami, zero chleba, trochę kasz i kukurydzy, raz w tygodniu bataty/ziemniaki, nabiał tylko tłusty i też ok. 1 raz w tygodniu. Reszta to warzywa, owoce, mięso i czasem tofu, a do tego orzechy, jakieś suszone owoce i gorzka czekolada. Powoli kończą nam się pomysły.

    Jak zacząć? Czy jest jakiś sposób, aby skutecznie podreperować zdrowie?

    Wszelkie Państwa porady będą na wagę złota.

    Serdeczne pozdrowienia,
    A

    1. avatar Pepsi Eliot 3 czerwca 2022 o 15:00

      jaki cukier i insulina na czczo? Jaka B12, kwas foliowy i homocysteina, to są kluczowe pytania, jeśli nie ma tych badań MUSI je zrobić. Nie może jeść żadnych słodkich owoców, ma unikać fruktozy jak ognia. A łączenie owoców z orzechami czyli cukru z tłuszczem to bardzo zła rzecz dla każdego.

  50. avatar Adam 3 czerwca 2022 o 23:46

    Pepsi,

    sprawdzimy i niebawem odpiszę.

    Pozdrawiam,
    A

  51. avatar Adam 8 czerwca 2022 o 21:36

    Droga Pepsi,

    nie mogę znaleźć swojego poprzedniego komentarza. Na 130 wyświetla mi się około 30-40 z nich. Dla przypomnienia mój był o 4000 trójglicerydów i dosyć wysokim poziomie cholesterolu całkowitego. Zapytałaś o poziom wit. B, kwasu foliowego oraz homocysteiny. Wyniki już zrobione i przedstawiam je poniżej:

    1) wit. B12 – 506 ug/ml (norma 197 – 711)
    2) kwas foliowy – 9,07 ug/ml (norma 3,89 – 26,80)
    3) homocysteina – 16 umol/l

    Co mogłabyś polecić mając na uwadze powyższe wyniki oraz informacje z mojej poprzedniej wiadomości?

    Pozdrawiam,
    A

  52. avatar Regina Kluczborska 24 kwietnia 2024 o 04:52

    Pytanie do Pepsi – osobiste. Czy ten tatuaż na rączce jest eko?

  53. avatar Regina Kluczborska 25 kwietnia 2024 o 08:47

    Rozumiem, że wolisz to zakryć zasłoną milczenia 😉

    1. avatar Pepsi Eliot 25 kwietnia 2024 o 12:54

      nieeee, nie widziałam po prostu pytania, Jaki eko? Żaden eko! Buaaaaa, na plecach mam jeszcze dwa, jeden duży 😀 olewam to, wreszcie żyję, przeszłam kwantową (bo mega szybką) zmianę tożsamości wibracji, zniknął strach

  54. avatar Kata 26 października 2024 o 09:43

    Czy będzie jeszcze kiedyś dostępny shape Shake?

    1. avatar Pepsi Eliot 26 października 2024 o 10:27

      Oczywiście, jesteśmy w trakcie pewnych zmian, będzie jeszcze ulepszona formuła, dodajemy opatentowany enzym, będzie jeszcze łatwiej trawiony przez ciało. Będzie też smak czekoladowy 😘😜👗 🍓🍇🫐💚

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Sklep
Dołącz do Strefy VIP
i bądź na bieżąco!

Zarejestruj sięZaloguj się
Reklama

Cranberry This is BIO czyli sproszkowana żurawina bez żadnych dodatków:)

TOP

Dzień | Tydzień | Miesiąc | Ever
Kategorie

Archiwum